Κείμενο του Πέτρου Πετρή
Η δημοτική επιτροπή Κω ψήφισε χθες τον κανονισμό για τα ηλεκτρικά πατίνια.
Επειδή εδώ, σε αυτό το νησί ζούμε όλοι και τα σημεία τα γνωρίζουμε χωρίς να χρειαστούμε χάρτες τα αναφέρω για να δούμε τι ψήφισε η δημοτική επιτροπή. Εξω από το εκκλησιαστικό μουσείο της Μητρόπολης στην οδό Ιπποκράτους, μπροστά στο μνημείο των Ποντίων στη Βασιλέως Παύλου, έναντι του Επαρχείου στην Ακτή Μιαούλη.
Σε τρία(υπάρχουν και άλλες θέσεις στάθμευσης που τοποθετούνται απέναντι από επιχειρήσεις ενοικίασης ποδηλάτων) από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία της πόλης μας, ο εγκεκριμένος κανονισμός προβλέπει ρητά μόνιμες θέσεις στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν είναι παράνομο πλέον. Είναι ψηφισμένο...Και υπάρχει κάτι ακόμα που ο κανονισμός δεν λύνει. Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και πρόσφατα και στην Αθήνα...τα πατίνια λειτουργούν με σύστημα σταθερής βάσης... παραλαμβάνεις από συγκεκριμένο σημείο, επιστρέφεις σε συγκεκριμένο σημείο, διαφορετικά η μίσθωση δεν κλείνει και ο χρήστης συνεχίζει να χρεώνεται. Έτσι ελέγχεται πού καταλήγουν τα οχήματα.
Ο κανονισμός της Κω υποχρεώνει μεν τις εταιρείες να χρησιμοποιούν λογισμικό που να αποτρέπει τη στάθμευση εκτός εγκεκριμένων θέσεων, αλλά δεν θεσπίζει υποχρεωτική επιστροφή σε βάση ως προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της μίσθωσης. Η διαφορά δεν είναι τεχνική λεπτομέρεια. Είναι αυτή που καθορίζει αν ο έλεγχος είναι πραγματικός ή διακοσμητικός.Αυτό που επίσης απουσιάζει παντελώς από τη διαδικασία είναι η γνώμη της δημοτικής κοινότητας Κω. Συνεδρίασε;Δεν συνεδρίασε, συνεδρίασε αλλα θα προσφύγει ο πρόεδρος;Τελικα που πήγε η απόφαση; Γιατι τόση απαξιωση στα μελη του ΔΣ της κοινότητας Κω; Στον φάκελο υπάρχουν αποφάσεις από Κέφαλο(αρνητική), Πύλι, Καρδάμαινα, Ασφενδιού και Αντιμάχεια. Η κοινότητα που αφορά ο κανονισμός περισσότερο από κάθε άλλη, αυτή όπου βρίσκονται τα 17 από τα 30 σημεία στάθμευσης, αυτή όπου κυκλοφορούν 600 με 700 πατίνια καθημερινά, δεν υπάρχει.... Το επισήμανε και ο μοναδικός που ψήφισε κατά, Γ. Κοκαλάκης, ζητώντας αναβολή.
Το δημοτικό συμβούλιο καλείται απόψε να ψηφίσει τον κανονισμό. Υπάρχει ακόμα χρόνος να ρωτήσει την πόλη που δεν ρωτήθηκε, να αλλάξει τα σημεία που προσβάλλουν τη μνήμη, την ταυτότητά της, τα τοπόσημα της και να κλείσει τα κενά που αφήνουν τον έλεγχο στα χέρια της καλής θέλησης των εταιρειών.
Συνελήφθη ένας 41χρονος ημεδαπός ενώ στη δικογραφία που σχηματίσθηκε περιλαμβάνεται ακόμη ένας 37χρονος