Η δήλωση του Μανώλη Γραφάκου (Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων)
Χθες βρέθηκα στην Κω, όπου στο νησί τις τελευταίες εβδομάδες έχει γίνει ένα ακόμη σημαντικό βήμα για τη σύγχρονη διαχείριση αποβλήτων.
Ο ΧΥΤΑ της Κω, μετά από ενέργειες του ΦΟΔΣΑ Νότιου Αιγαίου και αρωγή του Υπουργείου Περιβάλλοντος, λειτουργεί πλέον με πλήρη περιβαλλοντική αδειοδότηση και όλες τις απαραίτητες υποδομές, βάζοντας τέλος σε μια εκκρεμότητα πολλών ετών. Πρόκειται για μια ουσιαστική εξέλιξη που διασφαλίζει την ορθή διαχείριση των αποβλήτων μέχρι την ολοκλήρωση της νέας Μονάδας Ανάκτησης και Ανακύκλωσης.
Παράλληλα προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία για τη νέα μονάδα ανάκτησης και ανακύκλωσης, που έχει ήδη εγκριθεί να υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, που θα εξυπηρετεί την Κω και την Κάλυμνο, θα αξιοποιεί και τα τρία ρεύματα αποβλήτων, θα παράγει δευτερογενές καύσιμο για ενεργειακή αξιοποίηση και θα οδηγήσει στο οριστικό κλείσιμο του σημερινού ΧΥΤΑ.
Η Ελλάδα προχωρά με σχέδιο, σύγχρονες υποδομές και μετρήσιμα αποτελέσματα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια νέα εποχή στη διαχείριση των αποβλήτων, ιδιαίτερα στα νησιά μας.
Θερμά συγχαρητήρια στον ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο και στον Γενικό Διευθυντή Χρήστο Γαβρούδη για την εξαιρετική συνεργασία και τη δουλειά που οδήγησε σε αυτή τη σημαντική εξέλιξη.