Το θέμα ήταν ειδικό: τι κάνουμε με τις εταιρείες χαμηλού κόστους- ειδικότερα την RAYANAIR;
Παρόντες αυτή την φορά, δεν ήταν μόνο οι μικροί και μεσαίοι ξενοδόχοι ως συνήθως αλλά και εκπρόσωποι μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων οι οποίοι δεν συνηθίζουν να συμμετέχουν στις διαδικασίες της Ένωσης κι αυτό αντανακλά το γενικευμένο ενδιαφέρον των επιχειρηματιών για το ζήτημα. Δεν κατανοούμε όμως την απουσία του συνόλου της δημοτικής αρχής.
Από την τοποθέτηση του προεδρείου προκύπτει ότι υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας με την RAYANAIR για το 2013 κόστους 160-180.000 ευρώ για το νησί της Κω την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου προϊόν διαβουλεύσεων Ένωσης Ε.Ξ.Κω - RAYANAIR και το περιθώριο συνυπογραφής της συνεργασίας μέχρι το τέλος της άλλης βδομάδας.
Β. Η διχοστασία μεταξύ Δήμου-ΕΒΕΔ-Ε.Ξ.Κω είναι δεδομένη και δεν μπορεί να αλλάξει ΑΜΕΣΑ.
Είναι αλήθεια ότι η Ε.Ξ.Κω για πρώτη φορά μπαίνει δυναμικά στο θέμα και διεκδικεί μια ισότιμη θέση στην νέα συμφωνία. Αυτό είναι στοιχείο ελπιδοφόρο από μόνο του. Είναι ο φορέας που στο άμεσο μέλλον θα πρέπει να αναλαμβάνει τέτοιες πρωτοβουλίες προώθησης κλαδικών τοπικών συμφερόντων. Ο Δήμος συρρικνώνεται σε έσοδα λογω της μείωσης της φορολογίας ενώ του μεταφέρονται αρμοδιότητες κοινωνικής πρόνοιας και υπευθυνότητες σχεδιασμού της ανάπτυξης αλλά όχι πόρων για την υλοποίηση προγραμμάτων, και όλο και περισσότερο θα δυσκολεύεται να χρηματοδοτήσει τέτοιες πρωτοβουλίες. Είναι ευκαιρία για τον δήμο να προωθήσει την Ε.Ξ.Κω και το ΕΒΕΔ στην ολοκληρωτική ανάληψη αυτής της υπόθεσης. Αντί αυτού όμως φαίνεται σαν να βάζει εμπόδια.
Οι προθέσεις όλων Δήμου-ΕΒΕΔ-Ε.Ξ.Κω δεν αμφισβητούνται. Η αναγκαιότητα σύναψης συμφωνίας όμως είναι κοινή και για τους 3 φορείς.
Η υπόθεση πρέπει να προχωρήσει και να κλείσει. Έχουμε μπερδευτεί. Είναι κλασσικό θέμα ενός κοινωνικού αιτήματος που δημιουργεί (δευτερεύουσες) αντιθέσεις το οποίο παίρνει πολιτικά χαρακτηριστικά γιατί δεν βρίσκει άμεση λύση και αυτή είναι η ευθύνη της δημοτικής αρχής.
Γ. Με δεδομένο ότι ήδη ο Δήμος Κω εχει μια σχέση με το ΕΒΕΔ και τον Δήμο Ρόδου για το ζήτημα έρχεται σε δύσκολη θέση όταν του ζητούν να αλλάξει τακτική συνεργασιών. Το ΕΒΕΔ έχοντας πρωτοστατήσει στο θέμα εχει την φιλοδοξία να συνεχίζει να εχει πρωταγωνιστικό ρόλο και δεν μπορεί και δεν πρέπει, να τεθεί εκτός παιγνιδιού.
Η λύση μπορεί να βρεθεί προωθώντας τον κύριο παράγοντα της αντίθεσης που δημιουργήθηκε. Ο παράγοντας αυτός είναι ο οικονομικός. Το χρήμα σήμερα είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας. Την πρωτοκαθεδρία των εξελίξεων θα εχει αυτός που θα εχει την μεγαλύτερη οικονομική συμμετοχή! Όμως ακόμη και αν ο Δήμος διαθέσει το μεγαλύτερο ποσό δεν πρέπει να είναι ο πρωταγωνιστής. Ο δήμος εχει κάθε συμφέρον να κινητοποιεί τις κοινωνικές τάξεις. Να προωθήσει το ΕΒΕΔ και την Ε.Ξ.Κω να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση. Να εξηγήσει ότι ο ίδιος συμμετέχει και ενισχύει μέχρι ενός σημείου και ότι θα μειώνεται συνεχώς η συμμετοχή του λογω της μνημονιακης κατάστασης στην χώρα μας αλλά και επειδή εχει πολλές ευθύνες για το τοπικό τουριστικό προϊόν που δεν εκπληρεί σήμερα.
Δ. Κατά συνέπεια η λύση είναι: η Ε.Ξ.Κω, έχοντας στα χέρια της την πιο αποτελεσματική πρόταση συνεργασίας, εχει την δυνατότητα να δώσει υψηλή συμμετοχή στην κάλυψη των 180.000, να λάβει υπ όψιν του τις δυνατότητες του ΕΒΕΔ που είναι της τάξεως των 30-40.000 ευρώ (όπως λέγεται) και να υποβάλει συγκεκριμένο αίτημα οικονομικής στήριξης στον Δήμο, μικρότερο από αυτό που λένε ότι δίνει.
Κανένας δήμαρχος δεν θα μπορέσει να αγνοήσει μια τέτοια πρόταση γιατί τότε θα φανεί ότι δεν θέλει την λύση που προτείνει η Ε.Ξ.Κω και κάνει επιλεκτική πολιτική.
Για την Σ.Ε. Ν. Τσακίρης, Ν Μυλωνάς
Είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, υπερβαίνοντας κατά πολύ το επιτρεπόμενο όριο. Δεν διέθετε δίπλωμα οδήγησης, ενώ βρισκόταν και παράνομα στην χώρα μας, καθώς στερούνταν νόμιμων ταξιδιωτικών εγγράφων.
Δείτε φωτογραφίες.
Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 24 Ιουνίου 2025 και ώρα 18:00, με τα ίδια θέματα ημερήσιας διάταξης.
Έφυγε από τη ζωή, σήμερα Παρασκευή 20 Ιουνίου.