Στο Δήμο Πειραιά διατίθενται 1,7εκ. Ευρώ από ΕΣΠΑ-ευρωπαικά προγράμματα για κατασκευή ποδηλατόδρομων.Ο Δήμος μας γιατί αδρανεί;
ΨΗΦΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ.
Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιανουαρίου 10, 2012
<<την ώρα που τα Ευρωπαϊκά κονδύλια λιμνάζουν αναξιοποίητα.
Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Πειραιά κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου, ο Δήμος Πειραιά κατάφερε να έχει μια ευρωπαϊκή επιτυχία, που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των πολιτών, που ζουν και εργάζονται στον Πειραιά.
Συγκεκριμένα εγκρίθηκε, από τη Διαχειριστική Αρχή του ευρωπαϊκού προγράμματος INTERREG IVC, πρόταση του Δήμου Πειραιά για τη βιώσιμη κινητικότητα και την προώθηση της ποδηλασίας.
Στο πρόγραμμα "CycleCities" του Δήμου Πειραιά, που θα υλοποιηθεί σε 3 έτη, με προϋπολογισμό 1,7 εκ. ευρώ, ο Δήμος Πειραιά ηγείται ευρωπαϊκής κοινοπραξίας, στην οποία εγκρίθηκε χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας INTERREG IVC.
Το ποδήλατο είναι ένα μέσο μεταφοράς για εκατομμύρια πολίτες στην Ευρώπη και οι σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις σχεδιάζουν τρόπους ενίσχυσης της χρήσης του, συμπληρωματικά με τη δημόσια συγκοινωνία. Ο Πειραιάς, ως επικεφαλής εταίρος της ευρωπαϊκής συνεργασίας με τη Λισσαβόνα (Πορτογαλία), το Γκντασκ (Πολωνία), τη Γένοβα (Ιταλία), το Λονδίνο (Μέρτον), τη Λειψία (Γερμανία) και άλλες πόλεις, θα αναπτύξουν δράσεις ενίσχυσης του ποδηλάτου. Το έργο χρηματοδοτείται 100% από το πρόγραμμα INTERREG IVC και την Ελληνική Δημοκρατία. Σε μια εποχή που η Ελλάδα βάλλεται, ο Δήμαρχος Πειραιά δίνει το παράδειγμα αξιοποίησης των κοινοτικών κονδυλίων και μάλιστα στον πολύ δύσκολο στίβο των προγραμμάτων που αξιολογούνται απευθείας από τις Βρυξέλλες.>>
Η προηγούμενη Δημοτική αρχή απορρόφησε κονδύλια από ΕΣΠΑ-ευρωπαικά προγράμματα και κατασκεύασε ποδηλατόδρομους συνεχίζοντας το έργο του κ.Καίσερλη.Ο κ.Νικηταράς να φροντίσει να απορροφήσει κονδύλια από ΕΣΠΑ για να συνεχιστούν οι ποδηλατόδρομοι.
Μέχρι τώρα, το έργο του κ.Νικηταρά είναι θετικό έστω και οι μικρές αυτες σε έκταση παρεμβάσεις όπως η ένωση των ποδηλατόδρομων,ξενοδοχείο ΝΕΡΟ-Επαρχείο,μητροπόλεως,Τσαλδάρη,πλατεία Μακαρίου.Το κυριότερο δε, είναι ότι συνεχίζει και δεν καταστρέφει το έργο της προηγούμενης Δημοτικής αρχής.
Προτείνω ενδεικτικά κατασκευή ευρύ δικτύου ποδηλατοδρόμων όπως λιμάνι-Μ.Αλεξάνδρου-Εμπορική τράπεζα-Πλατάνι-Ασκληπιείο και ποδηλατόδρομους όπου κρίνει η τεχνική υπηρεσία του Δήμου.
Ενδεικτικά αναφέρω διάθεση κονδυλίων απο ΕΣΠΑ: α)διάθεση 25,5εκ. Ευρώ για ανακαίνηση νοσοκομείου Μυτιλήνης, β) 5,2εκ. Ευρώ για Μαρίνα στο λιμάνι Καβάλας, γ)24εκ. Ευρώ στο αεροδρόμιο Πάρου, δ)14εκ. Ευρώ για οδοποιία στην Αρκαδία, ε)27εκ. Ευρώ στο αεροδρόμιο Ανδραβίδας.
Έχει περάσει ένας χρόνος αναξιοποίητος απο την Δημοτική αρχή στο θέμα ένταξης έργων στην πόλη και στα χωριά στο ΕΣΠΑ-ευρωπαικά προγράμματα-εθνικούς πόρους.
Η κριτική μου είναι καλοπροαίρετη και στοχεύει στην ενεργοποίηση του Δήμου για απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων γιατι τώρα με την κρίση το ΕΣΠΑ είναι η μόνη διέξοδος και πρέπει να αναπτυχθεί το νησί μας.
Αναγνώστης-δημότης Κω.
Μετά την ολοκλήρωση της ασφαλτόστρωσης θα εκτελεστούν και εργασίες διαγράμμισης.
Δείτε την ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ.
Δείτε την ανακοίνωση του Βασίλη Α. Υψηλάντη.
Διήμερο δράσεων και ενημέρωσης το Σάββατο 14 και την Κυριακή 15 Ιουνίου 2025.