Κρίνοντας τα προϋπολογισθέντα οικονομικά μεγέθη του 2011 με αυτά των ενταλθέντων και πραγματοποιηθέντων διαπιστώνουμε τεράστιες αποκλίσεις που φανερώνουν:
Α)την προχειρότητα σύνταξης του προηγούμενου προϋπολογισμού
Β)την εσφαλμένη εκτίμηση της οικονομικής δυνατότητας του Δήμου
Γ) και την αδυναμία εκτέλεσης του .
Ο προϋπολογισμός του 2011 παρουσιάστηκε φουσκωμένος με πολλές υποσχέσεις και ελπίδες οι οποίες αποδείχθηκαν φρούδες και έμειναν στα χαρτιά. Πολλά κονδύλια που δεν καλύφθηκαν το 2011 μετατίθενται ως είχαν στο 2012 χωρίς να εξασφαλίζεται η κάλυψη και χρηματοδότηση τους και εάν λάβουμε υπόψη μας την οικονομική στενότητα λόγω κρίσης και περικοπής πόρων από την κεντρική εξουσία, απορούμε πως μπορεί να εκτελεστεί ο προϋπολογισμός του 2012, αφού ο αντίστοιχος του 2011 ως προς το σκέλος των εσόδων πραγματοποιήθηκε κατά τα 2/3 και ως προς το σκέλος των εξόδων κατά το 1/3, γεγονός που μας κάνει να πιστεύουμε ότι και αυτός ο προϋπολογισμός είναι πλασματικός και ανεδαφικός.
Πιο ειδικά αναλύοντας τους λογαριασμούς και τα κονδύλια του προϋπολογισμού και προς επιβεβαίωση των παραπάνω έχουμε τα εξής:
1.ΕΣΟΔΑ.
Κωδ.03 'Έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα: προϋπολογίστηκαν το 2011: 5.001.500 ευρώ, βεβαιώθηκαν 2.335.639 και προϋπολογίζονται για το 2012: 5.005.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των εσόδων περιλαμβάνει τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού και παρουσιάζεται απόκλιση 53%.
Κωδ.5. Φόροι-Εισφορές . (ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ.) ενώ έχουν προϋπολογιστεί 4.936.000 έχουν βεβαιωθεί 3.724.000 ευρώ (-25%) Στο σύνολο των τακτικών εσόδων παρουσιάζεται υστέρηση κατά 6.500.000 εκατομμύρια (ποσοστό -31%).
Κωδ.13.Επιχορηγήσεις και επενδύσεις. Ενώ προϋπολογίστηκαν το 2011 ποσά 12.000.000, βεβαιώθηκαν 2.500.000 και προϋπολογίζονται για το 2012 ποσά 12.360.000 (απόκλιση 80%) Γενικά τα προϋπολογισθέντα έκτακτα έσοδα παρουσιάζουν απόκλιση κατά 11.700.000 (ποσοστό 78%) των βεβαιωθέντων.
2.ΕΞΟΔΑ.
Στα έξοδα παρατηρείται μείωση του κόστους προσωπικού των βεβαιωθέντων σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα και δικαιολογείται προφανώς από τις περικοπές μισθών που επιβλήθηκαν από την κεντρική εξουσία.
Στον κωδικό 61 Αμοιβές τρίτων ενώ είχε προϋπολογιστεί ποσό 1.341.000, βεβαιώθηκαν 291.000 και προϋπολογίζονται για το 2012 ποσό 3.110.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του κωδικού αυτού καλύπτεται από Συμμετοχή σε Συνεργατικές Ομάδες.
Τεράστια απόκλιση και υστέρηση κατά 14.000.000 ευρώ, ποσοστό 85% παρουσιάζεται στο κονδύλι των επενδύσεων και η πρόβλεψη για το 2012 υπερβαίνει κατά 5.000.000 ευρώ των προϋπολογισθέντων του 2011 που δεν πραγματοποιήθηκαν.
Στον κωδ.73 'Έργα: Στο κονδύλι αυτό προβλέπεται αύξηση το 2012 ποσού 13.000.000 ευρώ σε σχέση με τα βεβαιωθέντα του 2011, ποσοστό της τάξης 900% των οποίων η χρηματοδότηση βασίζεται στα έκτακτα έσοδα και τις επιχορηγήσεις, οι οποίες είναι αβέβαιες.
Γενικά παρατηρείται μια μετατόπιση των επενδύσεων από το 2011 στο 2012 χωρίς να είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση τους. Επίσης στο νέο προϋπολογισμό έχουν συμπεριληφθεί μεγάλα ποσά από άυλες επενδύσεις (πχ μελέτες) αμφιβόλου δυνατότητας εκτέλεσης. Αυτά τα στοιχεία μας κάνουν να πιστεύουμε ότι η αναπτυξιακή πολιτική του Δήμου δεν είναι ρεαλιστική και στηρίζεται σε υποτιθέμενες πηγές χρηματοδότησης.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Να αντικειμενικοποιηθούν τα Δημοτικά τέλη στην βαση της ανταποδοτικότητας και τα τιμολόγια των Δημοτικών επιχειρήσεων να αναπροσαρμόζονται τιμαριθμικά κατ έτος.
2. Να μπουν αντικειμενικά κριτήρια διαχείρισης του Δημοτικού Φόρου, ώστε να χρηματοδοτούνται συγκεκριμένοι αναπτυξιακοί στόχοι ετήσια.
3. Να θεσμοθετήσουμε τοπικό φόρο ακίνητης περιουσίας φορολογώντας για ειδικές κατασκευές όπως πισίνες και περιβαλλοντοκτόνες δράσεις.
4. Να γίνεται δημοσίευση των προϋπολογισμών και απολογισμών με διαπιστώσεις αρμοδίων ή κατάλληλων ελεγκτικών οργάνων ώστε να ελέγχεται δημόσια η ορθότητα και νομιμότητα της διαχείρισης.
5. Να εφαρμόσουμε το σύστημα συγκριτικής παρακολούθησης των οικονομικών του Δήμου μας στη βάση δεικτών όπως για παράδειγμα δείκτης ελαστικότητας δαπανών, δείκτης ταμειακής συσσώρευσης, δείκτης αποδοτικότητας κλπ. ώστε να υπάρχει αυτοέλεγχος!
6. Να δημιουργήσουμε σύστημα προληπτικού ελέγχου της διαχείρισης και σταδιακού Δημόσιου απολογισμού μέσα από δημόσιες συζητήσεις.
7. Να βάλουμε στόχους για την Προστασία του περιβάλλοντος και να δημιουργήσουμε πόρους από τοπική φορολογία στη βάση του κανόνα "ο ρυπαίνων πληρώνει" για να προστατέψουμε συγκεκριμένα πράγματα.
8. Να καθορίσουμε ένα όραμα συνολικό για την ζωή στο νησί μας που θα προσδιορίζεται με συγκεκριμένη ιεράρχηση που η υλοποίηση του θα στηρίζεται στον προϋπολογισμό και το πρόγραμμα εκτελεστέων έργων της κάθε χρονιάς. Οι στόχοι καθορίζουν τον προϋπολογισμό και το πρόγραμμα εκτελεστέων έργων.
9. Συμμετοχή στην διεκδίκηση από το κράτος των οφειλομένων. Να διεκδικήσουμε τμήμα της κρατικής φορολογίας που υπάρχει στα αυτοκίνητα, στα εισιτήρια γηπέδων, κινηματογράφων κλπ.
10. Να αντικειμενικοποιηθούν οι κρατικές επιχορηγήσεις βάσει κριτηρίων. Στην Ελλάδα υπάρχει το πληθυσμιακό και το πολιτικό κριτήριο που αποτελεί την βάση της κομματικής εξάρτησης της τοπικής αυτοδιοίκησης. Στην Σουηδία π.χ υπάρχουν 10 συγκεκριμένα κριτήρια.
Τελικά όλα αυτά σε πολιτικό επίπεδο απαιτούν μία ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ σε επίπεδο ΣΤΟΧΩΝ και μεθόδων ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ με ιδιαίτερη έμφαση στον κοινωνικό τομέα.
Μέσα από τον δημοτικό προϋπολογισμό πρέπει να γίνεται μια στοιχειώδης αναδιανομή των εισοδημάτων. Βάζοντας κοινωνικές προτεραιότητες <παιδεία, πολιτισμός, φυσικοί πόροι κ.λ.π> και επιβάλλοντας μια νέα τιμολογιακή πολιτική στις υπηρεσίες και τα κοινόχρηστα αγαθά που επιβαρύνει περισσότερο τις μεγάλες καταναλώσεις <δηλ. τις επιχειρηματικές δράσεις> εξασφαλίζεις την κοινωνική δικαιοσύνη και την κοινωνική συνοχή και όχι με τις πελατειακές σχέσεις και την αοριστολογία.
Κατά την γνώμη μας ο προϋπολογισμός και το Πρόγραμμα Ε.Ε. 2007 είναι η συνέχεια μίας κακής κατάστασης που μόνο ανησυχία προκαλεί μπροστά στις προκλήσεις του Σήμερα και τις απαιτήσεις του Αύριο. Είναι πλασματικός και αβέβαιος. Είναι ΤΥΠΙΚΟΣ και ΜΗ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟΣ. Είναι ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ.
Για την ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΕΛΠΙΔΑΣ Νίκος Μυλωνάς δημ. σύμβουλος
Το Ισραήλ ανακοίνωσε νωρίς σήμερα, Παρασκευή, ότι επιτέθηκε σε ιρανικούς πυρηνικούς στόχους για να εμποδίσει την Τεχεράνη να αναπτύξει ατομικά όπλα
Από 500 στα 1.000 ευρώ την ημέρα τόσο για πληρωμές μεταξύ φυσικών προσώπων όσο και για πληρωμές επαγγελματιών.
Δείτε τη σχετική ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα.
Η επιστολή της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δωδεκανήσου προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.