Έντονη η ανησυχία των οικολόγων πράσινων για τη διπλοδρόμηση του λιμανιού στην Κω

Πολιτικη Τρίτη, 22η Νοεμβρίου 2011
Έντονη η ανησυχία των οικολόγων πράσινων για τη διπλοδρόμηση του λιμανιού στην Κω

DIPLODROMHSH

κ. Δήμαρχε,

Πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ και δημοσιεύσεις επιστημονικών φορέων την πρόθεση της δημοτικής αρχής για επαναφορά της διπλής κατεύθυνσης στην Οδό Κουντουριώτη στο λιμάνι της πόλης της Κω. Σας αποστέλλουμε αυτή την επιστολή για να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την εξέλιξη αυτή αλλά και την πιθανή καταστροφή μέρους του ποδηλατοδρόμου.

Στις περισσότερες χώρες του κόσμου η τυραννία του αυτοκινήτου καταδυναστεύει τις πόλεις και τους ελεύθερους χώρους και πλέον η τάση είναι να προωθηθούν αλλαγές και μέτρα που μειώνουν τον αριθμό των αυτοκινήτων και ενθαρρύνουν την κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων. Πόλεις σε όλη την Ευρώπη αναπτύσσουν πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων και η Ε.Ε έχει ξεκινήσει από καιρό να ενθαρρύνει παρόμοιες πρωτοβουλίες θεσπίζοντας και το δίκτυο των CIVITAS πόλεων καθώς και το CIVITAS forum για τις πόλεις που ενθαρρύνουν τη χρήση ποδηλάτου.

Ο ποδηλατόδρομος της Κω έχει αναβαθμίσει τα Διεθνή Στάνταρ με την ιδιαιτερότητα της κατασκευής του που ενσωματώνει μοναδικές πρωτοτυπίες. Το γεγονός αυτό αναγνωρίζεται στην αρμόδια διεύθυνση της ΕΕ που ασχολείται με την Αστική Κινητικότητα (Urban Mobility) με αποτέλεσμα να παραπέμπονται πλέον Δήμοι από όλη την Ευρώπη να μελετήσουν και την Κω προτού κατασκευάσουν τους δικούς τους ποδηλατοδρόμους. Η αποδοχή δε των ποδηλατοδρόμων και γενικότερα της ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο είναι μεγάλη τόσο από την πλευρά των πολιτών όσο και των επισκεπτών και φυσικά είναι παράλογο να καταστραφεί ένα έργο ορόσημο για το νησί της Κω που ολοκληρώθηκε το έτος 2009 με κόστος 660.000 ευρώ μόνο για τον ποδηλατόδρομο του λιμανιού.

Από την άλλη πλευρά η μονοδρόμηση του λιμανιού έγινε μετά από κυκλοφοριακή μελέτη και διαβούλευση με φορείς. Τις όποιες λοιπόν κυκλοφοριακές αλλαγές δεν μπορούμε βέβαια να τις δούμε αποσπασματικά και χωρίς την απαραίτητη επιστημονική συνδρομή και δημόσια διαβούλευση. Αντίθετα η κατεύθυνση θα πρέπει να είναι να ολοκληρωθεί η κυκλοφοριακή μελέτη και να συμπληρωθεί από άλλες υποδομές και φυσικά δεν μπορούμε να αρχίσουμε να ξηλώνουμε κομμάτια της δύο μόλις χρόνια από την κατασκευή τους.

Θα θέλαμε με την απάντησή σας να μας γνωρίσετε ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις της δημοτικής αρχής και με τι τρόπο αυτές θα υλοποιηθούν. Πιστεύουμε ότι κοινός σκοπός και στόχος όλων μας θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι η αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης και η διευκόλυνση των πεζών και των ποδηλατών, τόσο ντόπιων όσο και των επισκεπτών.

Με τιμή,

Για τη Συντονιστική Γραμματεία της ΠΚ Δωδεκανήσου ΟΠ

Ο συντονιστής

Δημήτρης Γρηγοριάδης

6944640451-2241363243

[email protected]

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
20250818_125005_copy_1600x1200.jpg
Κραυγή αγωνίας από τον Ναυτικό Όμιλο Κω για να μην χαθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της περιοχής

Ο Ναυτικός Όμιλος Κω ζητά παραχώρηση των εγκαταστάσεων χωρίς πλειστηριασμό – Για κίνδυνο αποκλεισμού της παραλίας από μεγάλα ξενοδοχεία, κάνει λόγο η πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Κω Νικόλ Μουζάκη.

stighmiotipo-othonis-2025-08-18-094233.png
Έφυγε από τη ζωή ο συμπολίτης μας Χαλήλ Τλε

Σήμερα Δευτέρα 18 Αυγούστου η κηδεία του.

15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
23 °C
Τρίτη, 19 Αυγούστου 7:08ΠΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency