Κύριε Δήμαρχε.
Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα περί της προθέσεως σας για την επαναφορά της διπλής κατεύθυνσης κίνησης οχημάτων στο λιμάνι της πόλης και βλέποντας ότι έχετε εντάξει το συγκεκριμένο θέμα στο Τριετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου θέλουμε να σας επισημάνουμε τα εξής :
Η επαναφορά της διπλοδρόμησης δεν είναι καθόλου απλό θέμα. Να υπενθυμίσουμε ότι η μονοδρόμηση του λιμανιού έγινε αφού προηγήθηκε κυκλοφοριακή μελέτη και διαβούλευση με φορείς. Είχαν μετρηθεί φόρτοι των οδών και υπήρχε συγκεκριμένο σχέδιο το οποίο δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί σε ένα χρόνο αλλά θα πρέπει κάθε χρόνο να συμπληρώνεται με έργα και υποδομές όπως π.χ. οι διανοίξεις κάποιων άλλων οδικών αξόνων οι οποίοι είναι ικανοί σύμφωνα με τις μετρήσεις της μελέτης να αποφορτίσουν το κέντρο και να διευκολύνουν την κίνηση και κατά συνέπεια την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Όταν μιλάμε για κίνηση δεν αναφερόμαστε μόνο σε αυτή των οχημάτων αλλά και των ποδηλάτων και των πεζών.
Το ΤΕΕ ως φορέας έχει θεσμοθετημένα ρόλο συμβούλου της πολιτείας και για ένα τόσο σοβαρό θέμα θα έπρεπε να κληθούμε από τη Δημοτική αρχή για να εκφράσουμε τις απόψεις μας, ώστε να αποφευχθούν-προληφθούν και διάφορα προβλήματα που προκύπτουν από μια τέτοια απόφαση.
Δυστυχώς ενώ κατά καιρούς σας έχουμε εκφράσει την διάθεση συνεργασίας, για ακόμη μια φορά, για ένα θέμα σημαντικό το οποίο είναι και τεχνικό, δεν υπήρξε από την πλευρά σας καμία προσέγγιση.
Κατά την άποψή μας η οποία είχε εκφρασθεί και κατά τις συζητήσεις με τον τότε μελετητή πρέπει να προσπαθήσει ο Δήμος να εφαρμόσει σε μεγαλύτερο ποσοστό την υπάρχουσα μελέτη ώστε να λυθούν και κάποια κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί.
Αν παρόλα αυτά για κάποιους λόγους, επιμένετε στην άποψη σας για διπλοδρόμηση θα πρέπει να προβείτε σε σημερινές μετρήσεις φόρτων ώστε να μην φτάσουμε σε μη ορθά αποτελέσματα για ένα από τα πιο επισκέψιμα τμήματα της πόλης μας, τόσο από τουρίστες όσο και από ντόπιους. Κανείς δεν γνωρίζει τα πάντα και αν σύμβουλός μας είναι τα τεχνικά και επιστημονικά κριτήρια μελετών, σίγουρα τα αποτελέσματα εμπεριέχουν πολύ μικρότερο ρίσκο σφάλματος.
Βασική αρχή της πολιτικής για την κυκλοφορία, σε όλες τις σύγχρονες πόλεις είναι ο έλεγχος της κίνησης των αυτοκινήτων στο κέντρο τους, με τη χρήση ήπιων μέσων μεταφοράς, Δημοτικής συγκοινωνίας και κυρίως του ποδηλάτου. Στόχος είναι η ασφαλής και ελεύθερη κίνηση των πεζών μέσα στην πόλη. Ας εφαρμόσουμε επιτέλους και στην πατρίδα μας αυτά που προτείνουν οι ειδικοί και οι μελέτες και ας μην κάνουμε ένα βήμα μπροστά και ένα πίσω.
Περιμένουμε από εσάς να τηρηθεί τουλάχιστον η διαδικασία της κοινωνικής διαβούλευσης σε μια τέτοια πρόταση αλλαγής έτσι ώστε να λάβουν γνώση και να καταθέσουν τις απόψεις τους οι πολίτες και οι φορείς, πριν τις τελικές αποφάσεις σας.
ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΕΕ ΚΩ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΡΠΟΥΖΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑΣ
Οι συλλήψεις πραγματοποιήθηκαν από τις 7 έως τις 9 Ιουνίου.
''Η συμβολή της ΕΥΘΥΤΑ Δωδεκανήσου καθοριστική''
Προς το παρόν, οι περιπολίες της ομάδας ΔΙΑΣ πραγματοποιούνται τις απογευματινές ώρες.
Απέστειλε επιστολές σε Τροχαία, Σωματείο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων και Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου.