ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ επί του ισολογισμού και απολογισμού 2011 των 3 Δήμων του νησιού μας

Πολιτικη Πέμπτη, 29η Σεπτεμβρίου 2011
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ επί του ισολογισμού και απολογισμού 2011 των 3 Δήμων του  νησιού μας

nikos mulwnas

Υπάρχουν 3 διακριτά επίπεδα μελέτης των ισολογισμών-απολογισμών:

A. Σε λογιστικό επίπεδο:

Ισχύουν οι 5 συστάσεις του ορκωτού λογιστή. Οι 3 επαναλαμβάνονται συστηματικά εδώ και χρόνια σε όλους τους αντίστοιχα δελτία. Είναι: α) ανάγκης βελτίωσης και εφαρμογής του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και η εφαρμογής της αναλυτικής λογιστικής β) η σύσταση του ότι για τα χρέη παρελθόντων ετών ΠΟΕ πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για τυχών απώλειες από μη είσπραξη και γ) ότι πρέπει να εκλεχθεί ο δήμος μας φορολογικά, κάτι που δεν έχει γίνει από συστάσεως τους. Επαναλάβουμε το μοντέλο του Λατομείου ή του Ενιαίου Φορέα τουρισμού, όπου την μετεξέλιξη τους συνοδεύει η σιωπή και η υποκρισία της δημοτικής αρχής που εχει εκτελεστική εξουσία και η οποία αντί να προκαλέσει τον έλεγχο, ψηφίζει τα δυο ντοκουμέντα με μια απλή επιφύλαξη!!! Προκύπτει ένα λογιστικό καθήκον για την δημοτική αρχή:

1. Να καταθέσει σχέδιο αντιμετώπισης του τεράστιου ζητήματος των οφειλομενων ΠΟΕ και παραγραφής των ποσών που δεν μπορούν να εισπραχτούν ώστε να πάμε σε πραγματικά νούμερα τον ετήσιο προϋπολογισμό και τον ισολογισμό του δήμου μας. Τονίζουμε ότι ήταν σημαντική η πρωτοβουλία των Δήμων Δικαίου και Ηρακλειδών να βεβαιώσουν χρέη παρελθόντων ετών μεγάλων οφειλετών τον Οκτώβριο του 2010 κάτι που δεν έκανε ο Δήμος της πόλεως Κω με ευθύνη της δημαρχίας Κυρίτση.

B. Σε οικονομικό επίπεδο:

2. από την μελέτη των 3 ντοκουμέντων προκύπτει η ανάγκη να αλλάξει ο αρνητικός ρυθμός των επενδύσεων. Οι δαπάνες μισθοδοσίας και λειτουργίας παραμένουν υψηλές και είναι παγιοποιημένες. Γι αυτό πρέπει με τεχνικό και πολιτικό σχεδιασμό να περάσουμε σε υψηλούς ρυθμούς επενδύσεων ώστε να εκσυγχρονιστεί η λειτουργία τους και να αυξηθεί η παραγωγικότητα τους. Για την θετική προοπτική του τόπου μας έχουμε ανάγκη από υψηλούς ρυθμούς επενδύσεων (κεφαλαίου και προσωπικού) που να εξαρτώνται από συγκεκριμένους παραγωγικούς στόχους. Έχουμε καταθέσει πρόταση που στηρίζει ακόμη και την προσφυγή σε δανεισμού για την υλοποίηση κεντρικών αναπτυξιακών στόχων.

3. Αναβάθμιση της διαδικασίας κατάθεσης και συζήτησης του ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ του ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ και των ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΔΡΑΣΗΣ, με πλήρη διαφάνεια και ειλικρίνεια εκμεταλλευόμενοι τα σύγχρονα μέσα διάδοσης της πληροφορίας.

4. Εξάρτηση του ετησίου προϋπολογισμού και του απολογισμού από 3-ετες Επιχειρησιακό πρόγραμμα με τον καθορισμό συγκεκριμένων Μετρήσιμων στόχων.

5. Καθιέρωση συστήματος εσωτερικών εκλεκτικών διαδικασιών και συνεχούς παρακολούθησης της υλοποίησης του προϋπολογισμού κατά την διάρκεια του έτους.

Γ. Σε κοινωνικό επίπεδο:

6. Τα έσοδα από το ΔΗΦΟΔΩ λόγω της ύφεσης μπορεί να μειωθούν. Ήδη έχει αφαιρεθεί από τα έσοδα σημαντικό ποσό από την μείωση των τελών. Συνεπώς τίθεται το ζήτημα της αυστηρής κοστολόγησης των δημοτικών υπηρεσιών και της διαφυγής εσόδων από ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ και τις ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ με έδρα εκτός Δωδεκανήσου. Να δημιουργήσουμε ένα σύστημα ελέγχου των επιχειρήσεων αυτών. Παράλληλα πρέπει να συνδέσουμε το ΔΗΦΟΔΩ με συγκεκριμένους αναπτυξιακούς στόχους ώστε να αποκτήσει δυναμικό κοινωνικό έρεισμα.

7. Υπάρχει ανάγκη να μειώσουμε την τιμή συγκεκριμένων δημοτικών υπηρεσιών σε ασθενείς ομάδες πολιτών. Υπάρχει ανάγκη να θέσουμε ως κίνητρο τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων και να τον χρηματοδοτήσουμε. Για παράδειγμα σε επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα σφράγισαν τις γεωτρήσεις νερού ή που εφαρμόζουν πολιτικές μείωσης της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (ανακύκλωση, μείωση κατανάλωσης ενέργειας, μικρά ξενοδοχεία εντος οικισμών) κατά την λειτουργία τους.

Δ. Σε πολιτικό επίπεδο:

8. Καθοριστικό σημείο για τον δήμο μας είναι η διάκριση των αρμοδιοτήτων και των εξουσιών. Οι υπηρεσίες και οι οργανισμοί πρέπει να αποκτήσουν αυτοσυνειδησία του δικού τους ρόλου. Η πολιτική ηγεσία πρέπει να μείνει στο επίπεδο της παρακολούθησης και της χάραξης αξόνων δράσης και καθορισμού νέων στόχων υλοποίησης. Όταν υπάρχει παρέμβαση οι υπηρεσίες απονεκρώνονται.

9. Υπάρχουν διαφυγόντα δημοτικά έσοδα από πολιτικές πελατειακών σχέσεων προς τις μεγάλες επιχειρήσεις και υπάρχουν οικονομικά προβλήματα που προκύπτουν από το μειωμένο τιμολόγιο των δημοτικών υπηρεσιών που δεν ευνοεί του αδύναμους και τους μισθοσυντήρητους αλλά τους μεγάλους καταναλωτές που έχουν συμφέρον και διαμορφώνουν τους πολιτικούς συσχετισμούς που διατηρούν παγωμένα σε οριζόντιο επίπεδο τα τιμολόγια. Απαιτείται τοπικό κοινωνικό μέτωπο που να διασφαλίζει αυτά τα συμφέροντα για το κοινό μας συμφέρων. Έτσι σε αυτό τον απολογισμό απουσίαζαν τα έσοδα υποστήριξης των φυσικών πόρων όπως το νερό αλλά και επί μέρους έσοδα όπως αυτά των 2,2 εκ ευρώ από αυθαίρετα μεγάλου ξενοδοχείου και περίπου 0,5 εκ ευρώ από μη επιβολή τελών σε κατάληψη κοινοχρήστου χώρου σε ξενοδοχείο της πόλης μας.

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΥΣΤΕΡΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.

Υστερούν κυρίως σε πολιτικό επίπεδο και αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο του τόπου μας.

Νίκος Μυλωνάς δημ. συμβ. της Σ.Ε

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
24 °C
Δευτέρα, 18 Αυγούστου 2:40ΠΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency