ΣΤΑ
ΓΡΗΓΟΡΑ
Σωστή η πρόταση του προέδρου της Κοινότητας Ασφενδιού για το κυκλοφοριακό στη Ζιά. Για να δούμε το καλό του χωριού θα μπει πάνω από τα συμφέροντα;

Αντιδράει το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας του αεροδρομίου της Κω για τα άδικα μέτρα της κυβέρνησης

Κοινωνια Παρασκευή, 23η Σεπτεμβρίου 2011
Αντιδράει το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας του αεροδρομίου της Κω για τα άδικα μέτρα της κυβέρνησης
aerodromio kws
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΚΩ «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ»
Τμήμα Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με το παρόν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας επιθυμούν να ενημερώσουν

το κοινό για τη φύση της εργασίας τους, τη σημασία της για την εθνική

οικονομία και την αντίδρασή τους κατά των άδικων μέτρων που η κυβέρνηση

λαμβάνει εις βάρος των ιδίων και της αεροναυτιλίας γενικότερα.

Η δουλεία του ελεγκτή χαρακτηρίζεται από υψηλό επίπεδο ευθύνης, καθώς

διαχειριζόμενος την κυκλοφορία των αεροσκαφών, εξασφαλίζει την ασφάλεια

και άνεση χιλιάδων επιβατών εν πτήσει ημερησίως. Πρόκειται για μία

ιδιαιτέρως απαιτητική και αγχώδη εργασία, για την επιτυχή εκτέλεση της

οποίας ο ελεγκτής περνάει από συνεχή ειδικευμένη εκπαίδευση, και πρέπει να

έχει πάντα στη διάθεσή του τον πιο σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό (ασύρματες

επικοινωνίες, ραντάρ κ.α.). Για αυτούς τους λόγους, οι υπηρεσίες των

ελεγκτών ανά τον κόσμο, αξιολογούνται υψηλά και κοστολογούνται ακριβά, το

κόστος δε αυτό καλύπτεται από τους ιδιώτες δέκτες των υπηρεσιών, δηλ τις

αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες καταβάλλουν ανταποδοτικό τέλος, το τέλος

διαδρομής.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση συγκεκριμένα, το χρέος συγκέντρωσης των τελών

διαδρομής έχει αναλάβει ο ευρωπαϊκός οργανισμός Eurocontrol. Βάσει

Κανονισμών της ΕΕ, οι οποίοι είναι άμεσα εφαρμόσιμοι στην Ελλάδα και

αποτελούν μέρος του ελληνικού δικαίου, τα τέλη που πληρώνουν οι εταιρείες,

πρέπει να αξιοποιούνται αποκλειστικά για τους σκοπούς της αεροναυτιλίας,

δηλαδή για να καλύπτουν τις ανάγκες σε υλικο-τεχνικό εξοπλισμό πάσης

φύσεως, αλλά και τη μισθοδοσία όσων παρέχουν υπηρεσίες αεροναυτιλίας

(έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και συντήρηση εξοπλισμού).

Το ελληνικό κράτος εδώ και πολύ καιρό λαμβάνει τα εκατοντάδες εκατομμύρια

ευρώ από τα τέλη διαδρομής και, παρανόμως και λάθρα, τα διαθέτει σε

άσχετους σκοπούς με τραγικά αποτελέσματα για την αεροναυτιλία.

Ειδικότερα, ο τεχνικός εξοπλισμός των πύργων ελέγχου ανά την Ελλάδα, των

αεροδρομίων γενικότερα αλλά και του ραντάρ Αθηνών, που ελέγχει όλο το

FIR, είναι πεπαλαιωμένος και λειτουργεί στα όριά του. Οποιαδήποτε βλάβη

του απειλεί άμεσα την ασφάλεια των επιβατών. Η επίπτωση στους

εργαζομένους είναι ότι οι ελεγκτές στην Ελλάδα εργάζονται υπό ασφυκτική

πίεση, καθώς ο αριθμός τους δεν επαρκεί για να εξυπηρετήσει τη συνεχώς

αυξανόμενη αεροπορική κίνηση, ο εξοπλισμός δεν διευκολύνει στο ελάχιστο

την εργασία τους, ενώ είναι οι πλέον χαμηλόμισθοι ελεγκτές όλης της ΕΕ.

Σε αυτά τα απαράδεκτα φαινόμενα ήρθαν να προστεθούν τελευταία οι

περικοπές των απολαβών των εργαζομένων στην αεροναυτιλία, απολαβές οι

οποίες δεν προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά καλύπτονται

στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από τα προαναφερθέντα ανταποδοτικά τέλη.

Όταν όμως το κράτος περικόπτει τα επιδόματα του Eurocontrol, τα ποσά αυτά

δεν μένουν στον ελληνικό προϋπολογισμό, αντιθέτως δεν έρχονται ποτέ στη

χώρα. Ζημιώνονται άμεσα οι εργαζόμενοι και η εθνική οικονομία.

Χαρακτηριστικά το κράτος υποχρεώθηκε να επιστρέψει στην Ευρώπη περί τα

40 εκατ.€ από τα τέλη που είχε προεισπράξει, εξαιτίας των περικοπών στα εν

λόγω επιδόματα που επέβαλε το 2010-11. Και καθώς το κράτος αποφεύγει

επιμελώς οποιαδήποτε επένδυση για τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού και

των εξαιρετικά κερδοφόρων κρατικών αεροδρομίων, δεν έχει δικαιολογία για

να απαιτήσει κονδύλια από το Eurocontrol και έτσι έχουμε τον φτηνότερο

εναέριο χώρο, ακόμα και σε σχέση με την ΠΓΔΜ ή τη Ρουμανία, κάτι

ανεπίτρεπτο σε καιρό κρίσεως, όπου οι πόροι εξασφαλίζονται αποκλειστικά

από τις αλλεπάλληλες επιδρομές στις τσέπες των πολιτών.

Αν δεν αντιδράσουμε στις παράνομες και παράλογες αυτές πρακτικές τώρα,

το αποτέλεσμα θα είναι η πλήρης απαξίωση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας

στη χώρα μας και η εξαθλίωση των εργαζομένων σε αυτήν. Αυτό θα σημαίνει

καθυστερήσεις στις πτήσεις και υποβάθμιση της ασφάλειας στον αέρα. Ο

αντίκτυπος στον τουρισμό θα είναι ανεπανόρθωτος. Γι αυτό και οι Ελεγκτές

συντάσσονται στο εξής με την ΑΔΕΔΥ και θα συμμετάσχουν στις επικείμενες

απεργίες της. Σκοπός μας δεν είναι να «εξαιρεθούμε» από τα μέτρα και να

επιβαρύνουμε τους συμπολίτες μας. Θέλουμε να κάνουμε γνωστή την αξία

της δουλειάς μας, να προσελκύσουμε μέσω αυτής κονδύλια για την

αεροναυτιλία και το προσωπικό της από το εξωτερικό, όπως προβλέπεται

από το ευρωπαϊκό δίκαιο. Θα βοηθήσουμε έτσι τον τουρισμό, ο οποίος

κυρίως επωφελείται των υπηρεσιών μας, οι πτήσεις θα καταστούν ακόμα πιο

ασφαλείς και γρήγορες, και θα ενισχυθεί πολλαπλά η εθνική οικονομία.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
stighmiotipo-othonis-2025-06-10-184006.png
Μπαράζ συλλήψεων από την Τροχαία Κω για οδήγηση χωρίς δίπλωμα

Οι συλλήψεις πραγματοποιήθηκαν από τις 7 έως τις 9 Ιουνίου.

dias.jpg
Ξεκίνησε περιπολίες για το καλοκαίρι η ομάδα ΔΙΑΣ στην Κω

Προς το παρόν, οι περιπολίες της ομάδας ΔΙΑΣ πραγματοποιούνται τις απογευματινές ώρες.

zia5.jpg
Επιστολές του Προέδρου της Κοινότητας Ασφενδιού για το κυκλοφοριακό κομφούζιο στη Ζιά - Τι ζητάει

Απέστειλε επιστολές σε Τροχαία, Σωματείο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων και Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου.

ΑΓΓΕΛΙΕΣ & ADVERTORIALS
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
24 °C
Τετάρτη, 11 Ιουνίου 12:53ΠΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency