ΣΤΑ
ΓΡΗΓΟΡΑ
Φήμες λένε πως αν δεν ποστάρει πολιτικός φωτογραφίες στο Facebook, η φωτιά αναζωπυρώνεται. Πάλι καλά που το ξέρουν στην Κω. Μην αγχώνεστε στο Ψαλίδι...

Νίκος Π. Νασταχανίδης: Η Κως απουσιάζει από τον αγώνα διεκδίκησης έργων

Πολιτικη Δευτέρα, 7η Απριλίου 2025
80e4dc2444b4645a738fdd3b53130087.jpg

Η Κως απουσιάζει από τον αγώνα διεκδίκησης έργων

Φίλες και φίλοι

Η Κως, ένα νησί με τεράστια ιστορική, πολιτιστική και τουριστική αξία, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω των αργών και συχνά αναποτελεσματικών αντανακλαστικών της Δημοτικής Αρχής, τα οποία δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και τις δυνατότητες που προσφέρει το νησί μας. Η καθυστέρηση στην ανάληψη πρωτοβουλιών και στη διεκδίκηση σημαντικών έργων υποδομής και ανάπτυξης, έχει ως αποτέλεσμα η Κως να μένει πίσω από τις εξελίξεις, ενώ οι υπόλοιποι προορισμοί αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς.

Πρόσφατα αναρτήθηκε η κατασκευή αποβάθρας επιβατικών πλοίων προϋπολογισμού 11.945.000 ευρώ, για το λιμάνι της Καλύμνου που αφορά την ένταξη σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του Υπουργείου Ναυτιλίας μέσω ΕΣΠΑ και του προγράμματος «Μεταφορές 2021-2027»

Όπως γίνεται αντιληπτό, μετά από την ολοκλήρωση του έργου θα δοθεί οριστική λύση στο θέμα της ασφαλούς προσέγγισης μεγάλων πλοίων αλλά και κρουαζιερόπλοιων, που έως σήμερα δεν μπορούν να προσεγγίσουν το νησί της Καλύμνου.

Δυστυχώς η Κως δείχνει να απουσιάζει από τον αγώνα διεκδίκησης έργων.

Το κεντρικό λιμάνι της Κω, ένας κρίσιμος κόμβος για την οικονομία του νησιού και την καθημερινή ζωή των κατοίκων, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στασιμότητας. Το λιμάνι, παρότι αποτελεί την πρώτη εικόνα για χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο και την κύρια πύλη εισόδου για τους κατοίκους του νησιού, παραμένει υποβαθμισμένο και χωρίς τις απαραίτητες παρεμβάσεις για την αναβάθμισή του.

Ενώ στο χερσαίο τμήμα ολοκληρώθηκαν τα έργα αποκατάστασης που προκάλεσε ο σεισμός ύψους 25εκατ ευρώ, με φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δυστυχώς οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης κοινού μέχρι και σήμερα θυμίζουν μάλλον τριτοκοσμική χώρα.

Άθλιες κοινόχρηστες τουαλέτες προκατ από πλαστικό.

Κτήριο αναμονής επιβατών πλαστικό και αυτό, με την προσθήκη μιας μικρής τέντας για την σκίαση σε πολύ περιορισμένο χώρο.

Όπως μας ενημέρωσαν οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ένα καλαίσθητο και λειτουργικό κτήριο είναι εφικτό να κατασκευαστεί εφόσον ολοκληρωθούν οι μελέτες για τη χάραξη της χερσαίας ζώνης λιμένα και τον καθορισμό της γραμμής αιγιαλού.

Οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προβληματισμένοι, καθόσον πέρασαν οχτώ (8) ολόκληρα χρόνια από το σεισμό, και είμαστε δυστυχώς σε στασιμότητα. Τι γίνεται μετην κατασκευή του νέου κτηρίου επιβατών. Ποια είναι η τύχη του?

Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες, αν όχι σε ποιο στάδιο βρίσκονται ?

Ποιος είναι ο σχεδιασμός της νέας εγκατάστασης ?

Έχει αποφασιστεί για το εάν η SEGKEN μετά την ολοκλήρωση των έργων θα μεταφερθεί από τον ακατάλληλο και προσωρινό χώρο της ΔΕΔΔΗΕ, στο φυσικό της περιβάλλον που είναι το κεντρικό λιμάνι της Κω ?

Θα δημιουργηθεί χώρος εξυπηρέτησης επιβατών, ΙΧ επιβατικών και λεωφορείων, όπως προβλέπεται άλλωστε ?

Μήπως τελικά έχουμε αποφασίσει ως τουριστικός προορισμός να αφήσουμε σε μόνιμη βάση την αφιξοαναχωρηση 300.000 περίπου επιβατών από και προς Τουρκία σε λίγα στρέμματα λειτουργικού χώρου και πλαστικές καμπίνες για τον διαβατηριακό έλεγχο ?

Είναι προφανές ότι η Δημοτική Αρχή δεν έχει αναπτύξει τον απαιτούμενο στρατηγικό σχεδιασμό για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες της Κω. Τα αντανακλαστικά της δεν είναι επαρκή για να προλάβουν τις εξελίξεις και να διεκδικήσουν τα έργα που απαιτούνται, ενώ η έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου και συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές καθυστερεί τη διαδικασία υλοποίησης κρίσιμων έργων υποδομής. Αυτό οδηγεί σε μια επικίνδυνη αδράνεια που αποτρέπει την Κω από το να καταστεί πραγματικά ανταγωνιστική στον τομέα του τουρισμού, της ναυτιλίας και της τοπικής ανάπτυξης.

Η Κως έχει τη δυνατότητα και το δυναμικό να γίνει πρότυπο προορισμού και να εξελιχθεί σε ένα πραγματικά βιώσιμο και σύγχρονο νησί. Χρειάζεται όμως μια Δημοτική Αρχή με όραμα, αποτελεσματικότητα και ταχύτατα αντανακλαστικά για να διεκδικήσει και να υλοποιήσει τα έργα που θα την αναδείξουν. Σε αυτή την κατεύθυνση, το κεντρικό λιμάνι της Κω πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα, όχι μόνο για την ενίσχυση της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης του νησιού, αλλά και για την καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης για τους κατοίκους του.

Η Κως δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Ήρθε η ώρα να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας και να απαιτήσουμε από τη Δημοτική Αρχή την άμεση και δυναμική παρέμβαση, ώστε το νησί μας να πάρει τη θέση που του αξίζει στον χάρτη της σύγχρονης ανάπτυξης.

Νίκος Π. Νασταχανίδης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
dji_fly_20250606_171556_90_1749309573187_video.jpg
Έσβησε η φωτιά στο Ψαλίδι - Δείτε νέες φωτογραφίες

Δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κω θα παραμείνουν στο σημείο για τυχόν αναζωπύρωση. Η φωτιά ξέσπασε στο Ψαλίδι γύρω στις 17:00 το απόγευμα σήμερα Σάββατο 7 Ιουνίου.

sifakis3.jpg
ΔΥΝΑΜΗ ΑΛΛΑΓΗ : ‘Δήμος Κω - Πορεία προς τον πάτο’’

Δύναμη Αλλαγής: ''Ο Δήμος Κω του κ. Νικηταρά είναι ένας από τους χειρότερους δήμους όλης της χώρας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των πολιτών''.

Ένα τριήμερο γεμάτο χαμόγελα και αγωνιστική δράση
Ένα τριήμερο γεμάτο χαμόγελα και αγωνιστική δράση

Η ανακοίνωση του Αθλητικού Ομίλου Ακαδημία Κω

ΑΓΓΕΛΙΕΣ & ADVERTORIALS
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
25 °C
Σάββατο, 7 Ιουνίου 8:38ΜΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency