Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ
Θέμα: «Ν. Σαντορινιός: Σκανδαλώδεις αναθέσεις άγονων γραμμών με2,3εκ€ για ταχύπλοαπλοία, μέσα στο χειμώνα, που δεν υπήρξαν ποτέ άλλοτε»
Για μία ακόμηφορά το «επιτελικό κράτος»,επιβεβαιώνει τον κανόνα της διακυβέρνησής της ΝΔ: η πανδημία είναι μια ευκαιρία για να εξυπηρετηθούν οι κολλητοί.
Έτσι, μετά τη δημοσιοποίηση της προκήρυξης επιδότησης των άγονων γραμμών, για το διάστημα μέχρι το τέλος του 2020,από το Υπουργείο Ναυτιλίας, με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της Ακτοπλοΐας, επιδοτούνται τον χειμώνα, ταχύπλοα πλοία για τη σύνδεση των Ανατολικών και Δυτικών Κυκλάδων, με Πειραιά και Ηράκλειο, την ώρα που τα νησιά αυτά εξυπηρετούνται ήδη με πλοία δωδεκάμηνης δρομολόγησης. Τα συγκεκριμένα δρομολόγια, ποτέ ξανά δεν αποτελούσαν μέρος των χειμερινών επιδοτήσεων, ούτε ως ελεύθερες, γιατί δεν υφίσταται ανάγκη αυτού του είδους του μεταφορικού έργου, κατά τους χειμερινούς μήνες.Φέτος, εν μέσω πανδημίαςκαι με απαγόρευση μετακινήσεων μεταξύ των νομών, το Υπουργείο Ναυτιλίας επέλεξε να επιδοτήσει γραμμές ταχυπλόων, με κόστος 2,3εκ €, ενώπροβλέπει και επιπλέον χρηματοδότηση, αν αυτά έχουν χωρητικότητα άνω των 1.200 επιβατών!
Χαρακτηριστικά παραδείγματα «επιτελικής χρηματοδότησης»:
Το καλοκαίρι, και με χαρακτηριστική καθυστέρηση σε σχέση με τις ανάγκες των νησιών, έγιναν απευθείας αναθέσεις γραμμών, με άρωμα ευνοϊκής μεταχείρισης των ταχυπλόων, έναντι των συμβατικών που αποτελούν τον κορμό της Ακτοπλοΐας. Μετά όμως και τη δημοσίευση της προκήρυξης ανάθεσης άγονων γραμμών, οι υπόνοιες αυτές έγιναν πια… βεβαιότητα σκανδάλου.
Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣείχε ζητήσει να εκπονηθεί ένα σχέδιο έκτακτης δρομολόγησης άγονων γραμμών με σχεδιασμό, ανά δρομολογιακή περίοδο, και βάσει των αναγκών εξυπηρέτησης των νησιών. Είχαμε, επίσης προτείνειοι επιδοτήσεις των γραμμών να γίνουν με κριτήριο τα δρομολόγια της προηγούμενης χρονιάς και ο συνολικός σχεδιασμός να λαμβάνει υπόψη τησύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), προκειμένου να έχει τη μέγιστη δυνατή διαβούλευση με τους φορείς της ακτοπλοΐας και τους εκπροσώπους των φορέων των νησιών. Το ίδιο ζητήσαμε και κατά την πρόσφατη συζήτηση στην Oλομέλεια της Βουλής, σχετικά με την τροπολογία παράτασης της επιδότησης γραμμώνλόγω Covid. Παρά όμως τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας, οι οποίες πραγματικά απαντούσαν στις ανάγκες των νησιωτών, αυτές τις δύσκολες μέρες της πανδημίας, ο Υπουργός κράτησε για τον εαυτό το «προνόμιο» να σχεδιάζει το ακτοπλοϊκό δίκτυο, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ, με τελικό σκοπό, όπως φαίνεται, για να κάνει σκανδαλώδεις αναθέσεις!
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται πως η ΝΔ είναι μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των νησιών και των νησιωτών. Το Υπουργείο Ναυτιλίας, παρά τα αυξανόμενα προβλήματα που η πανδημία επέφερε, εξακολουθεί να δρα χωρίς στρατηγικό σχέδιο για την Ακτοπλοΐα. Ο Υπουργός Ναυτιλίας φαίνεται ότι εφαρμόζει πιστά το δόγμα του κ. Μητσοτάκη, αποδεικνύοντας ότι για αυτή την Κυβέρνηση, η κρίση είναι ευκαιρία για τους κολλητούς.
Η εταιρεία αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά αξιοποιώντας ιστορικά ακίνητα
Ο Μιχάλης Κακιούζης θα είναι ο επίσημος καλεσμένος στο κορυφαίο καλοκαιρινό μπασκετικό event του νησιού, που θα διεξαχθεί από τις 23 έως τις 27 Ιουλίου, στην πλατεία Ανταγόρα.
Η ανακοίνωση του Δήμου Κω.
Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε το Τμήμα ΑΧΕΠΑ Κω, σε συνεργασία με το Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών «Ο Ιπποκράτης», στο Beach Bar AMMOS το Σάββατο 5 Ιουλίου στην Κω, με σκοπό τη στήριξη του Σταθμού Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Κω.