‘’Αποκατάσταση ζημιών λόγω του σεισμού 21ης Ιουλίου 2017 στο λιμάνι Κω’’
Δημοτική αρχή και κυβέρνηση θα δώσουν τις εξετάσεις τους εν όψει των …εκλογών!
Α. Aπό τον τοπικό βουλευτή κ. Καματερό μάθαμε στις 15 Σεπτέμβρη ότι «Υπογράφηκε από τον Υπουργό
κ. Σπίρτζη η απόφαση ανάθεσης για το έργο επισκευής του λιμανιού» και απομένει η έγκριση του ελεγκτικού συνεδρίου για να ξεκινήσουν οι εργασίες τέλος της τουριστικής περιόδου. Δεν υπάρχει πληροφόρηση γύρω από το τι ακριβώς θα γίνει. Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν γίνεται μια απλή επισκευή αλλά το έργο συνοδεύεται πάντα από μερικούς νεωτερισμούς. Για τις εργασίες έχει λόγο και ο Δήμος και η Κοινωνία. Πριν λίγες μέρες με την αναμενόμενη έκτακτη καιρική κατάσταση, οι ψαράδες και οι πλοιοκτήτες του λιμανιού μονολογούσαν με αγωνία: ‘’δεν κοιμόμαστε! Σε κάθε έκτακτη κατάσταση κάποιος συνάδελφος καταστρέφεται; Δεν μας λογαριάζει κανείς! δεν ακούνε τις φωνές μας!’’ Το Λιμενικό ταμείο, το Λιμεναρχείο, ο Δήμος και η κοινωνία έχουν λόγο και στα έργα που θα γίνουν οι απόψεις τους έχουν ειδικό βάρος. Η κυβέρνηση όμως έχει ευθύνη για τον χαρακτήρα των επισκευών που ή θα είναι μπαλωματικός ή εκσυγχρονιστικός. Η ομίχλη στις διαδικασίες οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα γίνουν …μπαλώματα! Είδομεν!
Γ. Πρώτο ανώδυνο θεμα αποκλειστικής Δημοτικής ευθύνης είναι η αισθητική, ο σχεδιασμός των διαδρομών και των κινήσεων στην περιοχή, η ποιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν ως δάπεδα και ο λεγόμενος αστικός εξοπλισμός, οι φυτεύσεις, η χωροθετηση στάθμευσης των πλοίων, οι εικαστικές προσθήκες, η ασφάλεια και η φύλαξη με νέες μεθόδους κλπ. όλο αυτό το πλέγμα είναι αρμοδιότητα του λιμενικού ταμείου και των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου μας.
-Το δεύτερο πολύ πιο σημαντικό είναι οι υποδομές που πρέπει να ενσωματωθούν στην φάση των επισκευών. Είναι τα νέα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης που πρέπει να κάνει η ΔΕΥΑΚ. Είναι οι υπόγειες εγκαταστάσεις για απορρίμματα που πρέπει να κάνει ο Δήμος μας. Είναι το δίκτυο καυσίμων που πρέπει να κάνει ο Δήμος (ενδεχομένως με την συνεργασία κάποιου ιδιώτη). Είναι οι υποδομές τύπου μαρίνας σε όλο το ανάπτυγμα της λιμενολεκάνης. Οι λίγοι εναπομείναντες ψαράδες τα παρατούν απελπισμένοι από την έλλειψη κρατικής, κυβερνητικής και τοπικής δημοτικής βοήθειας και με την χρηματοδότηση της ΕΕ κόβουν τα καΐκια τους και οι νέοι δεν γίνονται ασχολούνται με την θάλασσα. Φυσική εξέλιξη η σταδιακή μετατροπή του Μανδρακίου σε σταθμό φιλοξενίας τουριστικών σκαφών που σημαίνει νέες ανάγκες ρευματοδότησης, τηλεφωνικών συνδέσεων, ιντερνέτ, καλωδιακής τηλεόρασης, κλπ).
- το τρίτο είναι η εγκατάσταση εξοπλισμού αυτόματης παρακολούθησης της ποιότητας του θαλάσσιου νερού και επισήμανσης των ρυπάνσεων όπως και επισήμανσης-ενημέρωσης των παλιρροϊκών κυματισμών για την περίπτωση σεισμών και εκτάκτων καιρικών συνθηκών, ηλεκτρονικές πληροφοριακές πινακίδες για την ζωή στο νησί μας κλπ.
Δ. Όλοι κατανοούμε την οικονομική δυσπραγία Δήμου, Κυβέρνησης, Κράτους στις συνθήκες του μνημονιακού καθεστώτος. Όμως και μέσα σε αυτές τις κακές καταστάσεις υπάρχουν περιθώρια θετικών κινήσεων και δυστυχώς δεν έγιναν και εξακολουθούν να μην γίνονται! Το λιμενικό ταμείο έχει ένα αποθεματικό 3 εκ. περίπου από τα οποία τα 2/3 τουλάχιστον αντιστοιχούν στο νησί μας και αυτά μπορούν να χρηματοδοτήσουν όλους τους παραπάνω αναγκαίους εκσυγχρονισμούς. Το δημοτικό συμβούλιο θα έπρεπε να διατυπώσει αιτήματα διεκδίκησης εκσυγχρονισμών. Η συνεργασία με συγκεκριμένους στόχους Δημοτικής αρχής και κυβερνητικών βουλευτών θα μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα.
Δημοτική αρχή και κυβέρνηση θα δώσουν τις εξετάσεις το έργο του λιμανιού εν όψει των …εκλογών!
Ν. Μυλωνάς
Πρόταση του Γρηγόρη Μελά προς τον Δήμαρχος Κω.
Ο Ναυτικός Όμιλος Κω ζητά παραχώρηση των εγκαταστάσεων χωρίς πλειστηριασμό – Για κίνδυνο αποκλεισμού της παραλίας από μεγάλα ξενοδοχεία, κάνει λόγο η πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Κω Νικόλ Μουζάκη.
Σήμερα Δευτέρα 18 Αυγούστου η κηδεία του.