ΣΤΑ
ΓΡΗΓΟΡΑ
Ετοίμασαν επιχείρηση απομάκρυνσης για τους Ρομά αλλά όπως πάντα δεν ήταν έτοιμοι, για το μετά... Λες και θα εξαφανίζονταν!

Η Ελλάδα βλέπει τα κρουαζιερόπλοια απλώς να περνούν

Τουρισμος Κυριακή, 20η Αυγούστου 2017
30826ea98467db7c047015008faccb0e.jpg

«Ο κόσμος έχει αγοράσει όλες τις τηλεοράσεις και τα αυτοκίνητα που επιθυμεί και αγοράζει πλέον αναμνήσεις όσο ποτέ στο παρελθόν. Και εμείς στην κρουαζιέρα κάνουμε ακριβώς αυτήν τη δουλειά».

Με αυτά τα λόγια περιέγραφε πριν από λίγες μέρες τη μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση των κρατήσεων για κρουαζιέρες σε ιστορικά υψηλά ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο, της Royal Caribbean Cruises, Ρίτσαρντ Φρέιν. Ομως, αυτή η πραγματικότητα, που έχει σημάνει τη χρυσή εποχή του κλάδου διεθνώς, δεν έφτασε ακόμα στην Ελλάδα που κατά το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να εμφανίσει μείωση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων της τάξης του 20%.

Η ολιγωρία της χώρας να προβάλει νέους προορισμούς πέραν της Μυκόνου, της Σαντορίνης και μερικών ακόμα περιοχών, σημαίνει πως οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να σχεδιάσουν δρομολόγια για τα νέα μεγάλα πλοία, χωρίς να περιλάβουν και άλλες χώρες. Πάντως, άλλες στιβαρές αγορές προορισμού στην παρούσα φάση στην Ανατολική Μεσόγειο δεν υπάρχουν. Αλλωστε, ο καταλύτης για τη σημαντικότατη πτώση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που ήρθαν φέτος στην Ελλάδα, ήταν η κατάρρευση της τουρκικής αγοράς λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων και της απόπειρας πραξικοπήματος.

Λίγες μέρες μετά τη Royal Caribbean, η Norwegian Cruise Line Holdings –η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διεθνώς με στόλο 25 μεγάλων πλοίων– ανακοίνωσε υψηλότερη της αναμενόμενης καθαρή κερδοφορία ύψους 198 εκατ. δολ. κατά το δεύτερο τρίμηνο και αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της για όλο το έτος.

Το «αφεντικό» της, ο Φρανκ ντελ Ρίο, μίλησε για βέλτιστο περιβάλλον κρατήσεων και γνωστοποίησε πως οι κρατήσεις για το δεύτερο εξάμηνο έχουν καλύψει όλη τη χωρητικότητα του στόλου της εταιρείας του, ενώ «τρέχουν» με ασυνήθιστα υψηλούς ρυθμούς για την εποχή και οι κρατήσεις για το 2018.

Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν συμβαίνει δυστυχώς στην Ελλάδα, που παρά το εμπεδωμένο από το δυνητικό επιβατικό κοινό μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον και τις αναγνωρισμένες μοναδικές φυσικές ομορφιές, παραμένει εν πολλοίς απομονωμένη αγορά στην Ανατολική Μεσόγειο, που αδυνατεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της διεθνούς αγοράς.

Πάνω από 25 εκατ. επιβάτες αναμένεται μέσα στο 2017 να επιλέξουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών, γεγονός ενδεικτικό της δυναμικής της ανάπτυξης του κλάδου που προσδιορίζεται κατά μέσον όρο στο 7% ετησίως από το 1990 μέχρι σήμερα. Αντίστοιχα, η συμβολή του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία έφτασε τα 117 δισ. δολάρια το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA), αλλά η Ελλάδα δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια πέρυσι, παρά το ότι είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στη Μεσόγειο μετά την Ισπανία και την Ιταλία, οι οποίες προηγούνται πάντως με πολύ μεγάλη διαφορά. Μένει βέβαια να φανούν πλέον και οι επιπτώσεις από την τρομοκρατική επίθεση στη Βαρκελώνη και κατά πόσον θα πλήξουν ολόκληρη τη Μεσόγειο, σημειώνουν οι επαΐοντες.

kathimerini.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Ο σύνδεσμος αντιγράφηκε!
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
i-oikonomia-tis-chrisis-anti-tis-idioktisias-apo-to-aftokinito-mechri-ton-eksoplismo.jpg
Η οικονομία της χρήσης αντί της ιδιοκτησίας: Από το αυτοκίνητο μέχρι τον εξοπλισμό

Το “access economy”, το μοντέλο σύμφωνα με το οποίο αποκτούμε πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες, χωρίς ιδιοκτησία, δίνει προτεραιότητα στην προσωρινή μίσθωση ή δανεισμό. Και φαίνεται πως έχει έρθει για να μείνει.

iatrikos-sullogos-kw.jpg
Ιατρικός Σύλλογος Κω: Έντονη ανησυχία για την απαξιωτική στάση απέναντι στον κλάδο των εργαστηριακών ιατρών

Επιστολή του Ιατρικού Συλλόγου Κω προς τον Πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου.

stighmiotipo-othonis-2025-06-18-204448.png
Δήμος Κω: 17 χιλιόμετρα ασφαλτοστρώσεις ολοκληρώθηκαν μετά από δεκαετίες στο Λινοπότη - Θα διορθωθούν οι αστοχίες στις διαγραμμίσεις

Από λάθος εκτίμηση στη ρύθμιση των παραμέτρων που απαιτούνται για την ορθή χάραξη, εκ μέρους του χειριστή της εργολήπτριας εταιρείας, παρουσιάστηκαν παρεκκλίσεις σε σημεία του οδοστρώματος, σε ότι αφορά τη διατήρηση σταθερού άξονα και πλάγιων γραμμών οριοθέτησης του πλάτους της οδού.

ΑΓΓΕΛΙΕΣ & ADVERTORIALS
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
22 °C
Πέμπτη, 19 Ιουνίου 7:53ΠΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency