Εξακόσια παιδιά, μαθητές και μαθήτριες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού έως και τις τελευταίες του λυκείου, και εκπαιδευτικοί -από όλη την ελληνική περιφέρεια- έδωσαν ένα μεγάλο «παρών» στην εκδήλωση απονομής επαίνων για την υλοποίηση της φετινής εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για τις σχολικές δραστηριότητες (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας και Πολιτιστικά) και αντίστοιχες δράσεις σχετικές με το προσφυγικό ζήτημα.
Λέγοντας πως η σημερινή εκδήλωση στέλνει ένα μήνυμα ανθρωπιάς σε όλο τον κόσμο, ο κ. Φίλης προσέθεσε ότι το υπουργείο έχει πάρει πρωτοβουλίες ούτως ώστε «προσωρινά να φιλοξενούνται παιδιά με τις οικογένειές τους, με τον πατέρα, τη μητέρα τους, τα αδέλφια τους. Να υπάρχουν δομές εκπαίδευσης έτσι ώστε τα παιδιά να μην ξεχάσουν τη γλώσσα τους, να μάθουν ελληνικά αλλά και τις γλώσσες των χωρών που θέλουν οι οικογένειες τους να πάνε. Και όσα παιδιά μείνουν, γιατί θα μείνουν κάποια από αυτά στη χώρα μας, βάσει των διεθνών συνθηκών, πρέπει να πάνε στα σχολειά, να υπάρχουν τάξεις υποδοχής. Τα ελληνάκια και τα προσφυγόπουλα, όπως συνέβη και πριν από χρόνια, να μπούνε μαζί στη τάξη και μαζί να κερδίζουν καθημερινά τη γνώση και τη καλύτερη ζωή».
Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιάννης Παντής, ο οποίος υπογράμμισε πως «κανείς δεν γίνεται πρόσφυγας από επιλογή» και απαρίθμησε μία σειρά δράσεων του υπουργείου που "τρέχουν" αυτή την περίοδο, σχετικά με το προσφυγικό:
«Κατασκευάζουμε μόνιμες εγκαταστάσεις εντός των Κέντρων Φιλοξενίας για το εκπαιδευτικό έργο μας. Ορίζουμε και επιμορφώνουμε εκπαιδευτικούς υπεύθυνους ανά Κέντρο Φιλοξενίας, με ευθύνη τον συντονισμό και την εποπτεία των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Χρησιμοποιούμε εγκαταστάσεις και κατασκηνώσεις του υπουργείου για ολιγοήμερη θερινή παραμονή των προσφυγόπουλων και των γονιών τους. Υλοποιούμε συνέργειες με άλλα υπουργεία, δήμους, και διεθνείς οργανισμούς ώστε να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων στην καθημερινότητα των παιδιών (ενδεικτικά: επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους- εμβολιασμοί και φροντίδα υγείας-προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων). Δημιουργούμε κεντρική δομή εντός του υπουργείου Παιδείας για την διαχείριση προγραμμάτων, εκπαιδευτικού υλικού και πόρων. Συνδέουμε τους πρόσφυγες φοιτητές με τα ελληνικά ΑΕΙ και διευκολύνουμε τη συνέχεια των σπουδών τους. Φτιάχνουμε προγράμματα με παιδαγωγική, διδακτική και εκπαιδευτική ευαισθησία με την αξιοποίηση της επιστημονικής και καλλιτεχνικής επιτροπής, η οποία συγκροτήθηκε τον προηγούμενο μήνα με την ενεργό συμμετοχή έγκριτων επιστημόνων», είπε ο κ. Παντής.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν βίντεο που δημιούργησαν τα παιδιά και προβλήθηκε η ταινία του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Κω με τίτλο «Fortress Europe». Επίσης, οι μαθητές που είχαν πλημμυρίσει την αίθουσα συνδέθηκαν μέσω Skype με σχολεία σε Κω, Μυτιλήνη, Λάρισα και Ηράκλειο.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του Πανεπιστημίου Αθηνών!
Ο μέχρι πρόσφατα καπετάνιος στο Ρυμουλκό της γραμμής Νίσυρος-Γυαλί.
Η εισήγηση του Δημάρχου Κω Θεοδόση Νικηταρά.
Η ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής