ΕκπαιδευτικόκινητικόπρόγραμμαΣκυτάλη
πρόγραμμαεπιμόρφωσηςκαιεκπαίδευσηςγιαχορευτέςκαιμαθητέςΔημοτικού
ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ
γιαχορευτέςπουζουνκαιεργάζονταιστηνΚω
Το πρόγραμμα Σκυτάλη είναι ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το χορό που έχει σα στόχο να ενδυναμώσει προσωπικά, καλλιτεχνικά και παιδαγωγικά τους νέους χορευτές και να φέρει τα παιδιά, τα σχολεία και την κοινότητα πιο κοντά στην τέχνη του χορού. Πραγματοποιήθηκε πιλοτικά το 2012 στην Αθήνα και μετράει ήδη τρία χρόνια πορείας.
Σύντομηπεριγραφήτουπρογράμματος
ΗΣκυτάληδιαγράφεικάθεχρόνοένανκύκλο 5-7 μηνώνκαιπεριλαμβάνειδύοαλληλένδετουςάξονες: α) τηνεπιμόρφωσηκαιπρακτικήεξάσκησητουνέουχορευτή/χορογράφου/παιδαγωγούκαιβ) τηνεισαγωγήτουχορούστοΔημόσιοσχολείο.
α)Τουςπρώτουςτρειςμήνεςκάθεκύκλου, επαγγελματίεςτουχορού, προσκεκλημένοικαλλιτέχνεςκαιακαδημαϊκοί (χορογράφοι, ιστορικοί, μουσικοί, παιδαγωγοί, ψυχολόγοι) μεταγγίζουντηγνώση, τηνέμπνευσηκαιδημιουργικότητατουχορούσενέουςχορευτές. Μέσααπόμαθήματα, διαλέξεις, συναντήσειςκαιπρόβες, οινέοιχορευτέςέχουντηνευκαιρίαναεξελίξουντιςδεξιότητεςπουαπόκτησανστηνακαδημαϊκήτουςεκπαίδευση, ναγευτούντηνεμπειρίατηςδημιουργίαςμιαςπαράστασηςκαιτηςσκηνικήςπαρουσίας.
β)Τουςδύοεπόμενουςμήνες, σε 8 με 10 διδακτικέςενότητες, οιχορευτέςμεταδίδουντηγνώσηκαιτηναγάπηγιατηνκίνησησεμαθητέςΔημόσιωνΔημοτικώνΣχολείωνστοπλαίσιοτουωρολογίουπρογράμματοςτουσχολείου.
ΜετηνολοκλήρωσητουκύκλουτηςΣκυτάληςοργανώνονταιπαραστάσειςόπουοιχορευτέςχορεύουνμπροστάστουςμαθητέςκιέπειταοιμαθητέςμετησειράτουςπαρουσιάζουνμπροστάσεδασκάλους, γονείςκαιτηντοπικήκοινότητατηχορογραφίαπουετοίμασανμαζίμετουςχορευτές. Μεαυτότοντρόποχορευτέςκαιμαθητέςπερνούνδιαδοχικάαπότουςρόλουςτουδημιουργού, τουερμηνευτή, τουθεατή.
ΗΣκυτάλημεγαλώνει, εξελίσσεται, ταξιδεύει!
Η ιδέα του μεταλαμπαδεύω, δίνω την "σκυτάλη" και εκπαιδεύω εκείνον που την έλαβε ώστε να γίνει ικανός να κάνει το ίδιο, είναι ένα από τα βασικά συστατικά που ορίζουν τη φιλοσοφία αυτού του προγράμματος.
Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Σκυτάλη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή δώδεκα νέων χορευτών. Φέτος συμμετέχουν στο πρόγραμμα τριάντα επτά χορευτές, ενώ μέλη της αρχικής ομάδας, κάνοντας πράξη τη φιλοσοφία του προγράμματος, έχουν ήδη “πάρει τη σκυτάλη” και τη μεταφέρουν σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπου την υλοποιούνσε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες. Παράλληλα με τον φετινό κύκλο στην Αθήνα που ολοκληρώνεται τον Μάρτιο του 2016, το πρόγραμμα υλοποιήθηκε ήδη στη Λέσβο κατά την περίοδο Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2015, υπό την επίβλεψη της χορεύτριας και χορογράφου Βάσιας Ζορμπαλή σε συνεργασία με τρεις επαγγελματίες χορευτές που ζουν και εργάζονται στην πόλη της Μυτιλήνης. Επόμενοι προγραμματισμένοι σταθμοί μέχρι τον Ιούνιο του 2016 είναι η Σίφνος και η Σέριφος.
Η Σκυτάλη στην Κω!
Η υλοποίηση της Σκυτάλης στην Κω μπορεί να πραγματοποιηθεί υπό την επίβλεψη ενός από τους χορευτές-χορογράφους που συνεργάζονται με το πρόγραμμα, της Κικής Δευτεραίου. Ο κύκλος θα έχει διάρκεια δύο μηνών (προτείνεται η περίοδος 22 Φεβρουαρίου-17 Απριλίου με παράσταση μέχρι αρχές Μαϊου) και θαπεριλαμβάνει:
α) Μίαδίωρη συνάντηση-πρόβακάθε εβδομάδα για 8 εβδομάδες, με στόχο τη δημιουργία μιας χορογραφίας διάρκειας περίπου 15 λεπτών.
β) Μία επίσκεψη των χορευτών (περίπου στα μέσα της δίμηνης περιόδου) στο δημοτικό σχολείο στο οποίο θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, με στόχο να δείξουν ένα κομμάτι απ΄ τη δουλειά τους, να παρακολουθήσουν ένα μέρος από τη δουλειά των παιδιών, νασυζητήσουν μαζί τους εντυπώσεις και απορίες.
γ) Τη συμμετοχή των χορευτών στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των μαθημάτων που θα πραγματοποιούνται στο σχολείο μία φορά την εβδομάδα και θα έχουν διάρκεια μιας διδακτικής ώρας.
δ) Μία παράσταση στο τέλος του προγράμματος, στην οποία χορευτές και παιδιά θα παρουσιάσουν στην τοπική κοινωνία (γονείς, δασκάλους, παιδιά και φίλους) τις χορογραφίες που δημιούργησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Το δημιουργικό μέρος του προγράμματος
Οι χορογραφίες που δημιουργούνται τόσο από τους χορευτές, όσο και από τα παιδιά, είναι δομημένες γύρω από την πτώση και το κυνηγητό.
-Πώς πέφτω; Όταν πέφτω, πώς αντιδρώ;
-Πώς σηκώνομαι γρήγορα και εύκολα;
-Πώς τρέχω και πώς κυνηγώ;
-Πώς αποφεύγω αυτόν που με κυνηγάει;
-Όταν πέσει κάποιος άλλος, πώς αντιδρώ; Πώς σηκώνω ένα πεσμένο σώμα;
-Πώς αντιμετωπίζω τους γύρω μου;
-Πώς ένα καθημερινό παιχνίδι γίνεται χορός και ταυτόχρονα επιλογή
κοινωνικής συμπεριφοράς;
Μέσα απ΄ το παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό βάζουμε τις ερωτήσεις και δίνουμε τις απαντήσεις, γινόμαστε εμείς τα παιδιά για να γίνουν τα παιδιά οι χορευτές. Τρέχοντας και πέφτοντας συνθέτουμε χορογραφίες που κάθε χρόνο είναι τόσο διαφορετικές και μοναδικές όσο και οι άνθρωποι που συμμετέχουν.
Η συμμετοχή χορευτών, εκπαιδευτικών και παιδιών στο πρόγραμμα είναι ΔΩΡΕΑΝ.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ έως τις 15 Φεβρουαρίου 2016:
στο email: [email protected] ή στο τηλέφωνο: 6974067809
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή, γράφοντας δυο λόγια για εσάς και τους λόγους που σας ενδιαφέρει το πρόγραμμα, καθώς και τα στοιχεία σας (όνομα-τηλέφωνο)
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Κέντρο Μελέτης Χορού Ι.Ρ. Ντάνκαν
(Πρόεδρος: Γιώργος Αρβανίτης)
Ομάδα χορού Creo
Ρέον Αστική μη κερδοσκοπική (Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ορέστης Τάτσης)
Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας:
Με Δωρεά από το Ίδρυμα Σ.Νιάρχος για το έτος 2015-2016:
Επικοινωνία:
Πρόγραμμα Σκυτάλη
Email: [email protected]
Το πάρτι ξεκινάει στις 18:00!
Στη διάθεση των πολιτών, κλιματιζόμενες αίθουσες!
Υπεγράφη η σύμβαση, χθες Δευτέρα 7 Ιουλίου.
Η τροχαία προχωράει σε ενημέρωση των οδηγών σχετικά με τις νέες διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.