Ένα κομμάτι του πάζλ, που συνθέτει τον προγραμματισμό των προηγούμενων Δημοτικών Αρχών, σε ότι αφορά το σχεδιασμό και την υλοποίηση λιμενικών έργων είναι και η κατασκευή υποδομής για την υποδοχή και εξυπηρέτηση επιβατών και πλοίων κρουαζιέρας.
Το προηγούμενο διάστημα ολοκληρώθηκε σχεδόν η μελέτη για την κατασκευή προβλήτα για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή του Ακταίον. Ενός προβλήτα με διαστάσεις πλάτους τριάντα δυο μέτρων (δηλαδή δυο φορές το πλάτος της Επαρχιακής οδού) και μήκους περίπου τριακοσίων.
Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει δυο κρουαζιερόπλοια τρακοσίων μέτρων αλλά και τους πέντε χιλιάδες επιβάτες που αυτά έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν.
Προβλέπεται χώρος στάθμευσης δεκαοκτώ λεωφορείων (επί του προβλήτα), κυκλοφοριακός κόμβος εξυπηρέτησης οχημάτων και πεζών, έκτασης ενός στρέμματος, με τέντες για τη σκίαση των επισκεπτών. Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε από τους μελετητές περίπου στα έξι εκατομμύρια euro
Απαραίτητη κρίθηκε επίσης η χρήση του χερσαίου τμήματος, από τη λεγόμενη πολεμική σκάλα έως το Ακταίον για την εξυπηρέτηση μέσων μαζικής μεταφοράς, ταξί και οχημάτων υποστήριξης και τροφοδοσίας.
Παράλληλα με την κατασκευή του έργου, είχε αποφασιστεί να σχεδιαστεί ανάπλαση του πιο πάνω χερσαίου τμήματος για την κατά το δυνατόν καλύτερη λειτουργικά και αισθητικά ένταξη του προβλήτα στη λειτουργία του παραλιακού μετώπου.
Ο τελικός στόχος που είχε τεθεί ήταν να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας για την λειτουργία του προβλήτα, την ενημέρωση των επιβατών στο νέο κέντρο ενημέρωσης επισκεπτών που κατασκευάζεται στην παλιά Φιλαρμονική, και τέλος η μετακίνηση των γραφείων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο «ΑΚΤΑΙΟΝ» όπως και του χώρου για την εξυπηρέτηση των χρηστών και των δυο Λιμανιών πλέον, του Εμπορικού Λιμένα και του μόλου για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων.
Να τονίσω ότι τον σχεδιασμό αυτόν αποδέχτηκαν με ενθουσιασμό εκπρόσωποι αρκετών εταιρειών κρουαζιέρας και πλοιάρχων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας.
Δεν θα αναφέρω το επίπεδο ωριμότητας του έργου γιατί δεν με ενδιαφέρει να προκαλέσω αντιπαράθεση για ένα τόσο μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τον τόπο (άλλωστε το επίπεδο ωριμότητας ενός έργου αποδεικνύεται εύκολα) αλλά να αναδείξω μια πρωτοβουλία που πιστεύω πρέπει να συνεχιστεί από την καινούρια διοίκηση και να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.
Θεωρώ ότι η θέση που έχει επιλεγεί είναι η ενδεδειγμένη για την οικονομική στήριξη του συνόλου των επιχειρήσεων του ιστορικού κέντρου της Κω.
Από τη μέχρι σήμερα ενασχόληση μου στα κοινά του τόπου μας, και περισσότερο από τη μέχρι πρόσφατα θέση του Αντιπροέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ισχυροποιήθηκε η πεποίθηση μου ότι με δημιουργική διάθεση μπορούμε καλύτερα, μακριά από στείρες και βλαβερές για τον τόπο αντιπαραθέσεις, να σχεδιάσουμε την περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού μας στοχεύοντας σωστά και με σιγουριά.
Είναι γενικότερη απαίτηση πλέον, που αντανακλά και στη δική μας κοινωνία, να υπάρχει συνέχεια των διοικήσεων και στους δυο βαθμούς τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα αναπτυξιακού χαρακτήρα που άπτονται της οικονομικής και κοινωνικής ζωής..
Ευχές να είναι δημιουργική και παραγωγική η νέα χρονιά.
Νίκος Νασταχανίδης
Ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ομιλητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε εκδήλωση αφιερωμένη στα ευρωπαϊκά νησιά
Δήμος Κω: Δεν αφορά σε μεροληπτική διαχείριση σε βάρος τους αλλά σε δεδομένα που οφείλουν όλοι να λάβουν υπόψη.
Διακοπή νερού σε κάποιες περιοχές ή χαμηλή πίεση σε κάποιες άλλες.
Στις 21:00, στις εγκαταστάσεις της Μαρίνας Κω.