Συνέντευξη στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα Kosnews24.gr έδωσε ο Δημοτικός Σύμβουλος της Δύναμης Αλλαγής Δαυίδ Γερασκλής.Τι λέει για το νέο εμπορικό λιμάνι της Κω,για τις εκλογές,για την κρουαζιέρα αλλά και την πορεία της Δύναμης Αλλαγής.
Είστε στέλεχος της Δύναμης Αλλαγής από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας της.Είστε ικανοποιημένος με την παρουσία της παράταξής σας στα πολιτικά δρώμενα του τόπου;
Η Δύναμη Αλλαγής δημιουργήθηκε το 2001 για να εκφράσει την προσδοκία της κοινωνίας της Κω για ένα καλύτερο μέλλον, απελευθερωμένο από τις γνωστές σε όλους “δουλείες” που δημιούργησε το τοπικό πολιτικό κατεστημένο. Σήμερα 13 χρόνια μετά, με μία τετραετία στη διοίκηση του δήμου της Κω, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ο σκοπός δημιουργίας της παράταξης έχει σε μεγάλο βαθμό επιτευχθεί κυρίως γιατί όλοι έχουν αντιληφθεί την διαφορά μεταξύ της δικής μας πολιτικής πρότασης και της πολιτικής της φαυλότητας, του λαϊκισμού, της συνδιαλλαγής, της προχειρότητας και της αναποτελεσματικότητας.
Σύμφωνα με παλιότερες δηλώσεις σας η Δύναμη Αλλαγής έχει ιεραρχήσει τα μεγάλα έργα με βάση την αρχή του δημοκρατικού προγραμματισμού. Πώς οριοθετείτε εσείς την έννοια αυτή και γιατί λέτε ότι είναι άγνωστη για τον ''απερχόμενο'' Δήμαρχο;
Είναι δεδομένο ότι στη σημερινή εποχή των μεγάλων προβλημάτων και των μεγάλων προκλήσεων, καμία πολιτική πρόταση δεν μπορεί να μετουσιωθεί σε πράξη χωρίς την στήριξη του συνόλου της κοινωνίας στην οποία απευθύνεται. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι στο νόμο του "Καλλικράτη" κατοχυρώθηκε και θεσμικά η ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών στη λήψη των αποφάσεων, μέσα από την λειτουργία της επιτροπής διαβούλευσης. Ο συγκεκριμένος θεσμός απαξιώθηκε από τον κ. Καίσερλη, όπως εξάλλου είχαν απαξιωθεί σε παλαιότερες περιόδους άλλοι ανάλογοι θεσμοί όπως τα συνοικιακά συμβούλια, οι λαϊκές συνελεύσεις κλπ. Προσωπικά πιστεύω πως αυτό αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή του που σαν στόχο έχει την ολοκληρωτική υποταγή της κοινωνίας στην "αυθεντία" που επιφυλάσσει για τον εαυτό του. Εμείς αντίθετα, ακόμα και την περίοδο που υπήρξαν οι γνωστές συγκρούσεις, ποτέ δεν επιδιώξαμε να λειτουργήσουμε εν κρυπτώ. Οι θέσεις μας πάντα υπήρξαν προϊόν διαβούλευσης με τους πολίτες και το σημαντικότερο πάντα υλοποιούσαμε τις αποφάσεις που παίρναμε μαζί τους χωρίς να υπολογίζουμε το λεγόμενο πολιτικό κόστος.
Ως αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου είχατε τονίσει ότι η κατασκευή νέου εμπορικού λιμένα στην Κω αποτελεί στρατηγική επιλογή για την ανάπτυξη του νησιού. Σε ποιό σημείο του νησιού θέλετε να κατασκευαστεί, πού θα βρείτε τους πόρους και ποιό είναι το χρονοδιάγραμμά σας;
Όντως η κατασκευή ενός νέου σύγχρονου εμπορικού λιμένα, αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί, κορυφαία αναπτυξιακή επιλογή για την Κω. Την περίοδο που είχαμε την ευθύνη διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, συνεργαστήκαμε με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε ένα πρωτοπόρο ερευνητικό πρόγραμμα για την επιλογή της βέλτιστης δυνατής θέσης.Εξετάστηκαν διεξοδικά όλες οι πιθανές τοποθεσίες κατασκευής με βάση μια σειρά από κριτήρια όπως περιβαλλοντικά, οικονομικά, αναπτυξιακά, κοινωνικά, ναυτιλιακά κ.α. Η επιστημονική έρευνα έδειξε ως καλύτερη θέση, αυτή δίπλα στο εργοστάσιο της ΔΕΗ στο Μαστιχάρι. Η έρευνα αυτή παρουσιάστηκε σε ανοικτή εκδήλωση στους φορείς και τους πολίτες της Κω γιατί όπως είπαμε και προηγουμένως ποτέ δεν λειτουργήσαμε στο σκοτάδι.Ένα τόσο μεγάλο έργο για να κατασκευαστεί, χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να σχεδιαστεί με άρτιο τρόπο, αλλά και πολλά χρήματα που είναι δεδομένο ότι πρέπει να προέλθουν από πηγές χρηματοδότησης στις οποίες δεν περιλαμβάνονται εθνικοί και ίδιοι πόροι. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία σύνταξης των απαραίτητων μελετών που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το Λιμενικό Ταμείο, και στην πορεία και αφού αυτές ωριμάσουν να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την ένταξη του έργου σε κάποιο από τα προγράμματα της Ε.Ε.
Κατά γενική ομολογία κάνατε μια μεγάλη προσπάθεια για να καθιερωθεί η Κως ως προορισμός κρουαζιέρας. Ποια πιστεύετε ότι είναι η διαφορά σας με την πολιτική που εφαρμόζει η σημερινή Δημοτική Αρχή στον τομέα αυτό;
Τα αποτελέσματα της πολιτικής μας σε αυτό το τομέα είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά μια και σε σύντομο χρονικό διάστημα, δηλαδή από το 2007 μέχρι και σήμερα, η Κως κατάφερε να γίνει "επώνυμη" και στον χώρο της κρουαζιέρας. Ίσως φανεί παράξενο σε κάποιους αλλά αυτό δεν ήταν καθόλου εύκολο έργο μια που η ανυπαρξία ανάλογης πολιτικής από τις μέχρι και το 2007 δημοτικές αρχές είχε ως αποτέλεσμα η Κως να είναι παντελώς άγνωστη στο χώρο. Βεβαίως υπήρχαν προσπάθειες από ναυτικούς πράκτορες παλαιότερα, όμως αυτές προσέκρουαν σε μία στείρα άρνηση του κ. Καίσερλη που ήταν τότε δήμαρχος. Δεν είναι τυχαίο ότι το θέμα "τουρισμός κρουαζιέρας" μπήκε για πρώτη φορά στην πολιτική ατζέντα το 2002 από εμάς. Η ουσιαστική διαφορά μας με την σημερινή δημοτική αρχή είναι ότι εμείς προσπαθήσαμε και δημιουργήσαμε από το μηδέν, μια πολύ προσεγμένη και επαγγελματική παρουσία της Κω σε όλα τα μεγάλα γεγονότα του χώρου, ενώ εκείνοι απλώς παρακολουθούν τις εξελίξεις που εμείς δρομολογήσαμε. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Λιμενικό Ταμείο της Κω ήταν ο πρώτος Ελληνικός δημόσιος φορέας που παρουσιάστηκε σε ειδικές εκθέσεις και εκδηλώσεις με αποκορύφωμα την συμμετοχή μας στη MEDCRUISE (ένωση μεσογειακών προορισμών κρουαζιέρας) το 2010. Την κίνηση αυτή ακολούθησαν ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Κέρκυρα αποδεικνύοντας την ορθότητα των πολιτικών μας επιλογών και την αποτελεσματικότητα με την αύξηση των προσεγγίσεων. Δυστυχώς η σημερινή διοίκηση δεν κατάφερε στοιχειωδώς να ακολουθήσει με αποτέλεσμα από το 2012 να μην είμαστε πλέον μέλη στη συγκεκριμένη ένωση με ότι αυτό συνεπάγεται.
Τόσο τα στελέχη της παράταξής σας όσο και ο επικεφαλής σας δηλώνουν σίγουροι για την νίκη στις εκλογές του Μαΐου. Πού βασίζετε αυτή τη σιγουριά;
Πέρα από την ανταπόκριση της ίδιας της κοινωνίας που είναι πολύ θετική, υπάρχει πλέον και η γνώση και η εμπειρία των πολιτών που έχουν αντιληφθεί πλήρως την διαφορά μιας δημοτικής αρχής η οποία πραγματικά τους σέβεται, καταθέτοντας ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες προτάσεις που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη, και της σημερινής δημοτικής αρχής που ουσιαστικά υφάρπαξε την ψήφο τους αξιοποιώντας πλήρως την τακτική της συκοφαντίας και του λαϊκισμού.Δυστυχώς για αυτούς, ευτυχώς για την Κω και τους Κώους, η περίοδος της παρακμής κλείνει με τις δημοτικές εκλογές του Μαΐου.
Επεισοδιακή καταδίωξη ανηλίκων με μηχανάκι λίγο μετά τα μεσάνυχτα χθες Πέμπτη 26 Ιουνίου. Συνελήφθησαν δύο 17χρονοι (ένας ημεδαπός και ένας αλβανικής καταγωγής).
Δείτε τη σχετική ανακοίνωση!
Αύριο Παρασκευή 27 Ιουνίου, η υπογραφή του μνημονίου, στο Υπουργείο Τουρισμού!
‘’ Ο κ. Νικηταράς , μιλώντας για τα προβλήματα της Ζιάς συμπεριφέρεται σα να ανέλαβε Δήμαρχος σήμερα.''