Δ. Χόνδρος:Όπλο της Κω κατά του All In το BODROUM.Συνεργασία & κοινή ευημερία με τις απέναντι ακτές

Πολιτικη Τετάρτη, 30η Οκτωβρίου 2013
Δ. Χόνδρος:Όπλο της Κω κατά του All In το BODROUM.Συνεργασία & κοινή ευημερία με τις απέναντι ακτές

ΔΧ: ΟΠΛΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ALL INN ΤΟ … BODROUM! ( Συνεργασία και κοινή ευημερία με τις απέναντι ακτές.)

Από την πρόσφατη εκδήλωση στην Πλατεία Ελευθερίας, με την παρουσία 5 δημάρχων, πόλεων των απέναντι ακτών έλαμψε δια της απουσίας της η πολιτική ηγεσία του νησιού. Αρκεστήκαμε στην εθιμοτυπική παρουσία ενός αντιδημάρχου. Ο δήμαρχος ήταν απών. Δεν είδα ούτε τον κ. Κυρίτση που δύο μέρες μετά παρουσίασε την τουριστική πολιτική του. Μια παρατήρηση μόνο. Αν είχαν σχέδιο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του all in και ήξεραν πώς να εξυπηρετήσουν το πλάνο αυτό, Κώστας και Γιώργος, θα είχαν πάει πλατεία. Δεν πήγαν. Γιατί φοβάμαι πως δεν έχουν αντιληφθεί, ότι ο δήμαρχος ενός τουριστικού προορισμού του μεγέθους της Κω, οφείλει να υπηρετεί αλλά και να είναι σε θέση να πληροφορείται για σχεδιαζόμενες, στο παρασκήνιο, πολιτικές που μπορεί να αξιοποιήσει προς όφελος της οικονομίας του νησιού και των πολιτών του.

Έρχομαι στο θέμα και ας αφήσουμε τους αριθμούς να «μιλήσουν». Στις απέναντι ακτές, σύμφωνα και με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της και η ελληνική τουριστική ηγεσία, καταφθάνουν κάθε χρόνο, περίπου 1, 3 εκ τουρίστες μόνο από την Κωνσταντινούπολη. Στην πλειοψηφία τους, είναι μέλη της καλούμενης τουρκικής μεσαίας τάξης. Περνούν, κατά μέσο όρο, 10 μέρες στις απέναντι ακτές, βλέποντας κάθε βράδυ τα φώτα του νησιού μας. Από αυτές τις 10 μέρες, εμείς ζητάμε τη μία. Αν, από αυτό το 1,3 εκ Τούρκων τουριστών καταφέρουμε να μας επισκέπτεται το 15% και δεχθούμε το μετριοπαθές οικονομικό σενάριο ότι ο κάθε ένας από τους επισκέπτες θα ξοδεύει 40-50 ευρώ, μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, «ζεστό χρήμα» στην αγορά του νησιού, την πρώτη που υποφέρει, και από τις επιπτώσεις του all in. Αν μάλιστα πάμε σε απλούστερες διαδικασίες επίσκεψης της τουρκικής μεσαίας τάξης, στη χώρα μας, τότε θα μπορούμε να μιλάμε «ζεστό χρήμα» εκατομμυρίων ευρώ.

Οι ρυθμίσεις που θα επέτρεπαν στην τουρκική μεσαία τάξη να μας επισκέπτεται, με την ίδια ευκολία που το κάνουμε εμείς, δεν εξαρτώνται από εμάς. Υπάγονται μάλιστα, σε ένα πλαίσιο συζητήσεων στο οποίο συνυπάρχουν και άλλους είδους θέματα. Οι δήμοι δεν ασκούν εξωτερική πολιτική. Η ηγεσία όμως ενός δήμου, που θα είχε αντιληφθεί την σημασία του να έχουν άμεση πρόσβαση στο νησί μας αυτοί οι 1,3 εκ επισκέπτες, οφείλει να γνωρίζει τις εξελίξεις και να είναι έτοιμη να πρωταγωνιστήσει σε αυτές. Δεν το κάνουμε, παρά το γεγονός ότι η κοινή ευημερία με τις απέναντι ακτές θα πρέπει να αποτελεί πυλώνα της τουριστικής μας πολιτικής, ( μαζί με την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών χαμηλής πτήσης και την προώθηση του «δικού μας» τουριστικού πακέτου) στο κορυφαίο ζήτημα της αντιμετώπισης των επιπτώσεων του all in Εξηγούμαι:

Από φέτος έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα πιλοτικό πρόγραμμα που επιτρέπει στους Τούρκους πολίτες να γλυτώσουν χρόνο και χρήμα στην έκδοση της βίζας. Το γνωρίζαμε από πρώτο χέρι αφού οι προσπάθεια αυτή φέρει την υπογραφή και του «δικού μας» Γ. Νικιτιάδη. Πώς κινηθήκαμε για να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία; 5 Τούρκοι δήμαρχοι στη Κω και η πολιτική μας ηγεσία απουσίαζε. Όχι μόνο θα είχα επισκεφθεί το δήμαρχο της απέναντι πόλης, αλλά θα συζητούσα ακόμα και το ενδεχόμενο κοινής παρουσίας Κω και Μπόντρουμ, στο κοινό της Πόλης από όπου έρχονται 1,3 εκ τουρίστες και υποψήφιοι επισκέπτες μας. Θα πήγαινα και εγώ εκεί. Θα δημιουργούσα κλίμα φιλίας και συνεργασίας. Ένα φιλικός προορισμός είναι πάντα προτιμότερος. Ο δήμαρχος της Κω, του κορυφαίου τουριστικού προορισμού της χώρας, είναι επιβεβλημένο να κάνει τέτοιες κινήσεις. Να καλλιεργεί το έδαφος για αυτό που έρχεται.

Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος αυτού, που πιθανότατα θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα, είναι ένα βήμα. Υπάρχουν οι σχεδιασμοί και για το επόμενο. Με πιλοτική εφαρμογή πιο κλειστή. Τα σενάρια θέλουν από το «πράσινο διαβατήριο», το οποίο κατέχουν διευθυντικά στελέχη του τουρκικού δημοσίου, να έχει ισχύ όπως η δική μας ταυτότητα, μέχρι και την χορήγηση «βίζας μιας μέρας» σε ευρύτερα στρώματα της μεσαίας τάξης. Αυτό θα επέτρεπε τουριστική «εισβολή» της τουρκικής μεσαίας τάξης με τεράστιο οικονομικό όφελος για τα νησιά μας. Οι κίνδυνοι που θα μπορούσε να δημιουργήσει μια τέτοια εξέλιξη, υπάρχουν τρόποι για να αντιμετωπιστούν . Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είμαστε έτοιμοι να μπούμε στο παιχνίδι. Δουλεύοντας μεθοδικά. Παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Δεν θα επεκταθώ.

Ο στόχος της προσέλκυσης αυτού του κοινού, μας οδηγεί σε μια σειρά και άλλων σχεδιασμών. Γιατί δεν αρκεί η συνεργασία. Απαιτείται περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών στο χώρο ελέγχου. Δεν μπορεί για εκδρομή μιας μέρας να απαιτείται η παραμονή στον ήλιο για 1,5 ώρα. Η ανάδειξη της μουσουλμανικής πλευράς της ιστορίας μας και των μνημείων της, οφείλει να είναι προτεραιότητα μας. Είναι πλούσια και ένα από τα σοβαρά πλεονέκτημα μας στην τουρκική αγορά «της μιας μέρας». Η προσέγγιση αυτής της πηγής «ζεστού χρήματος» με τρόπο που παράλληλα θα δίνει μήνυμα φιλίας και συνεργασίας με στόχο την κοινή ευημερία, είναι για μένα βασικός πυλώνας της τουριστικής μας πολιτικής.

Θέλω να κλείσω το σημείωμα αυτό, με τρεις επισημάνσεις

1. Ακολουθούμενη πολιτική. Ανύπαρκτη η τουριστική πολιτική, έχει αφήσει το νησί στον αυτόματο πιλότο. Το «πακέτο της Κω», προσφιλές για πολλούς, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των αφίξεων τα τελευταία χρόνια, φαντάζει γενικό και αόριστο. Δεν αποτυπώνει όπως έχω πει « την νέα κοινωνική συμμαχία των μικρομεσαίων». Ακόμα η δημοτική αρχή δεν φαίνεται να έχει αντιληφθεί τη σημασία μιας συστηματικής δουλειάς στα μεγάλα κεφάλαια, ανάμεσα στα οποία υπάρχει και το σημαντικό των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους.

2. Προβολή και διαφήμιση. Διάβασα τις σχετικές εισηγήσεις. Ενδιαφέρουσες σε κάποια σημεία αλλά και με αρκετές κοινοτυπίες. Δεν θα επεκταθώ. Οι εισηγήσεις μιλάνε για την ανάγκη να απευθυνθούμε στους ειδικούς. Έχω, ήδη, συζητήσει με κορυφαίους διαφημιστές, τρόπους προβολής του νησιού. Υπάρχουν ιδέες. Μένω όμως στη μεγάλη διαφορά φιλοσοφίας μου, με εκείνης του παλαιού πολιτικού προσωπικού. Θέλω η Κως εκτός από τη συμμετοχή της στα τουριστικά γεγονότα να δημιουργεί τα ΔΙΚΑ ΤΗΣ τουριστικά γεγονότα. Με δράσεις στοχευμένες ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Η Κως είναι προορισμός για πολλούς. Δεν μπορεί όμως να προβάλλεται με πανομοιότυπο τρόπο παντού. Προτάσεις υπάρχουν. Δεν ανοίγω τα χαρτιά μου. Λέω ότι συζητώ με τους καλύτερους. Φτάνει αυτό, προς το παρόν.

3. Οργανωτικό μοντέλο. Καίσερλης και Κυρίτσης μιλάνε για νέους φορείς κλπ. Εγώ σκέφτομαι και λειτουργώ «ανάποδα». Καθορίζουμε τους βασικούς άξονες της τουριστικής μας πολιτικής και τους στόχους μας, άμεσους και μακροπρόθεσμους μαζί με τους ειδικούς του τουρισμού. Μετά φτιάχνουμε το οργανωτικό σχήμα που θα υπηρετήσει αυτήν την πολιτική αποτελεσματικότερα. Το θέλω ευέλικτο, αυτοτελές, εύκολα χρηματοδοτούμενο, πλήρως στελεχωμένο. Με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα και όχι οι συσχετισμοί.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
stighmiotipo-othonis-2025-06-24-211434.png
''Απαράδεκτες οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων του ΔΗΡΑΣ''

Η ανακοίνωση του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων & Εμποροϋπαλλήλων Νήσου Κω.

stighmiotipo-othonis-2025-06-24-190756.png
Δήλωση του Γιώργου Κοκαλάκη

''Γιατί αποφεύγει ο κ. Νικηταράς να πραγματοποιήσει μια ανοιχτή συνεδρίαση απολογισμού για τα πεπραγμένα της περιόδου 2023-2024, όπως έκανε προεκλογικά; Φοβάται την αντίδραση του κόσμου;''

stighmiotipo-othonis-2025-06-24-182931.png
Δείτε το πρόγραμμα των θερινών Ιπποκρατείων για το 2025

Το φετινό πρόγραμμα απαρτίζεται από 78 εκδηλώσεις.

ΑΓΓΕΛΙΕΣ & ADVERTORIALS
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
21 °C
Τετάρτη, 25 Ιουνίου 3:35ΠΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency