ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΩ
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Της συντονιστικής επιτροπής των καταστηματαρχών ευρύτερης περιοχής τουριστικού λιμένα της νήσου Κω.
Αγαπητέ κύριε πρόεδρε του δημοτικού συμβουλίου Κω,
Εισάγεται σήμερα ενώπιον σας, προς έγκριση μελέτη και λήψη απόφασης για τον τρόπο εκτέλεσης του έργου «διαπλάτυνση ακτής Κουντουριώτη»
Με το συγκεκριμένο έργο επιχειρείται η διαπλάτυνση της ακτής Κουντουριώτη στην περιοχή του τουριστικού λιμένα δήμου της Κω, με αυτεπιστασία εκ μέρους του δήμου
Με τη μελέτη αυτή αναθεωρείται το προηγούμενο έργο ανάπλασης του τουριστικού λιμένα, το οποίο στα έως σήμερα έτη της λειτουργίας του, απέδειξε ότι αναβάθμισε το τουριστικό λιμάνι του δήμου και γενικότερα το ιστορικό κέντρο, κάνοντας το προσιτό σε χιλιάδες επισκέπτες.
Η εν λόγω μελέτη προβλέπει την διαπλάτυνση της Ακτής Κουντουριώτη , τη διακοπή του ποδηλατοδρόμου, ο οποίος σήμερα διασχίζει το λιμάνι της Κω, με αποτέλεσμα η κίνηση στο λιμάνι έμπροσθεν των καταστημάτων και στο πλέον προβεβλημένο σημείο της πόλης να αυξηθεί κατακόρυφα.
Η αύξηση αυτής του όγκου της κυκλοφορίας των οχημάτων, της ταχύτητας κίνησης αυτών και της διακοπής του ποδηλατοδρόμου, αποτελεί πολύ μεγάλο κίνδυνο για τους διερχόμενους πεζούς, ντόπιους και επισκέπτες, καθώς η ύπαρξη διπλής λωρίδας κυκλοφορίας στο τμήμα αυτό θα επιτρέψει την προσπέραση οχημάτων και την αύξηση της ταχύτητας κίνησης στον πλέον πολυσύχναστο δρόμο του νησιού.
Ήδη για την εκτέλεση του αρχικού έργου ανάπλασης, μόλις πριν από 3 έτη, δαπανήθηκε ποσό πλέον των 500.000 € και σήμερα με τη μελέτη ζητείται η έγκριση επιπλέον δαπάνης 102.000 €, για να γίνει η διαπλάτυνση της οδού και άνευ λόγου ανασκευή του πρόσφατου έργου.
Επομένως σε αυτήν την δύσκολη οικονομική συγκυρία, ο δημότης θα επιβαρυνθεί με σημαντικά επιπλέον ποσά για ένα έργο το οποίο δεν κρίνεται αναγκαίο από κανένα φορέα.
Ειδικότερα δεν αναλύεται στη μελέτη, που τίθεται ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου, ποιοι είναι οι λόγοι αυτοί που οδήγησαν στην εισήγηση της διαπλάτυνσης της Ακτής Κουντουριώτη, καθώς από την εκτέλεση του αρχικού έργου πεζοδρομήσεως έως σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη έγγραφη διαμαρτυρία επαγγελματικού ή άλλου φορέα σε σχέση με την προηγούμενη ανάπλαση του ιστορικού κέντρου.
Παράλληλα η διαπλάτυνση της οδού χωρίς να υπάρξει μέριμνα για τους φωτεινούς σηματοδότες στη συμβολή με την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και γενικότερα με την αλλαγή της μόνοδρόμησης και της κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης της Κω, θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη αναστάτωση την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης και θα απομακρύνει τους επισκέπτες από το ιστορικό κέντρο.
Εμείς ως καταστηματάρχες σε όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας της ανάπλασης και έως σήμερα έχουμε προσαρμόσει τη λειτουργία των καταστημάτων μας, τον ανεφοδιασμό, τη λειτουργία των δημοσίων και ιδιωτικών υπηρεσιών, τη λειτουργία των κοινωφελών υπηρεσιών, στην μόνοδρόμηση και στο πλάτος αυτό της οδού , δαπανώντας μεγάλα ποσά.
Το συγκεκριμένο πλάτος, όπως υφίσταται σήμερα επίσης διευκολύνει και αναδεικνύει τη κυκλοφορία των πεζών και των ποδηλάτων, σήμα κατατεθέν για το νησί μας, αλλά επιπλέον μειώνει στο ελάχιστο τον θόρυβο από την κυκλοφορία στο λιμάνι, κάνοντας πλέον ελκυστική και ευχάριστη μια βόλτα στο χώρο αυτό προς όφελος όχι μόνο των επισκεπτών και των καταστημάτων μας αλλά και των ίδιων των δημοτών που απολαμβάνουν το έργο αυτό κάνοντας αδιάσπαστα τον περίπατο τους από το Ψαλίδι έως και την περιοχή της οδού Αβέρωφ.
Η μελέτη αυτή επίσης και η διαπλάτυνση του δρόμου επηρεάζουν άμεσα τον σημαντικότερο αρχαιολογικό χώρο του νησιού της Κω, που είναι η λεωφόρος των Φοινίκων και το κάστρο της Νεαρτζιάς, η οποία μετά την καταστροφή μέρους των φοινίκων θα υποστεί εκ νέου αλλοίωση από τα έργα που θα εκτελεστούν τα οποία επηρεάζουν τους αρχαιολογικούς χώρους.
Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι η αρχαιολογική υπηρεσία δεν έχει γνωματεύσει/εγκρίνει το συγκεκριμένο έργο γεγονός που καθιστά τη μελέτη ελλιπή και μη νόμιμη.
Εμείς ως καταστηματάρχες της ευρύτερης περιοχής του κέντρου της πόλεως Κω αντετιθέμεθα στην διαπλάτυνση με τον τρόπο που αυτή μεθοδεύεται, σεβόμενοι απολύτως το δικαίωμα άλλων επαγγελματικών τάξεων να υπερασπιστούν τα συμφέροντά τους αλλά και του Δήμου να αποφασίζει κυρίαρχα με το δημοτικό συμβούλιο για τα θέματα αυτά.
Οφείλουμε ωστόσο να σημειώσουμε ότι κατά την εκτέλεση του έργου την προηγούμενη φορά, η τότε δημοτική αρχή είχε διαβουλευθεί και με τους επιχειρηματίες και τους επαγγελματίες προτού προχωρήσει στο έργο. Σήμερα η μελέτη αυτή εισάγεται ενώπιόν σας, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση ή σύμφωνη γνώμη των επαγγελματιών.
Αδυνατούμε επίσης να αντιληφθούμε ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί το έργο αυτό, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία επίσημη διαμαρτυρία, ή δημιουργία προβλήματος από την υφιστάμενη κατάσταση στο λιμάνι, αλλά ακριβώς το αντίθετο, διαφαίνεται ότι η έως σήμερα λειτουργία έχει εξυπηρετήσει την λειτουργία της περιοχής και τους επισκέπτες και έχει τύχει των ευνοϊκών σχολίων από όλους.
Παρά το γεγονός ότι επιχειρείται να εξωραϊστεί η μελέτη με αιτιολογίες περί πλακόστρωσης και πρόσβασης σε ΑΜΕΑ, είναι βέβαιο ότι ο στόχος είναι η διαπλάτυνση της οδού για την κίνηση των οχημάτων.
Με βάση την φέρουσα ικανότητα της οδού, την κίνηση των οχημάτων και των πεζών στον δρόμο αυτό, είναι βέβαιο ότι θα αποθαρρυνθεί κάθε πεζός και ποδηλάτης να την διαβεί, θα καταστεί απροσπέλαστη η διάβαση από την μια πλευρά του δρόμου στην άλλα για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψη για σήμανση, αλλά και επειδή η διακοπή κυκλοφορίας οδού διπλής λωρίδας κυκλοφορίας είναι απολύτως αντίθετη με τις αρχές της πολεοδομικής επιστήμης και ιδιαίτερα επικίνδυνη.
Παράλληλα με την μελέτη μειώνεται ο χώρος του πρασίνου, με την κατάργηση νησίδων πρασίνου
Η αύξηση των θέσεων στάθμευσης προτρέπει ουσιαστικά του δημότες να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα στο κέντρο αντί να προταχθεί η χρήση ήπιων και φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μεταφοράς.
Με το έργο αυτό διαταράσσεται η λειτουργία ολόκληρου του ιστορικού κέντρου , που τόσο δύσκολα ήρθε σε ισορροπία.
Επίσης θεωρούμε ότι με το έργο αυτό υποβαθμίζεται η ανάπλαση που ήδη είναι σε τελικό στάδιο σε άλλες περιοχές του κέντρου (περιοχή Αγίου Νικολάου, οδού Κολοκοτρώνη, κλπ), η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και ο γενικότερος εξωραϊσμός άλλων περιοχών του κέντρου που τόσο είχαμε ανάγκη και ήδη σήμερα εκτελείται από την δημοτική αρχή.
Απευθύνουμε έκκληση προς το Δημοτικό Συμβούλιο να αναβάλλει την εξέταση του ζητήματος προκειμένου να υπάρξει διαβούλευση με όλους τους φορείς και ωριμότερη σκέψη ως προ ς τις συνέπειες του έργου αυτού.
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ την κάθετη αντίθεση μας στην εκτέλεση του έργου αυτού, που θα υποβαθμίσει το ιστορικό κέντρο και το λιμάνι, θα οδηγήσει ακόμη περισσότερο τους επισκέπτες στα «χρυσά κλουβιά» του all inclusive, και θα υποσκάψει τις προσπάθειες αναβάθμισης του νησιού και το τουριστικό προϊόν από το οποίο ΟΛΟΙ ζούμε.
Κως 2 Σεπτεμβρίου 2013.
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΝΑΡΗΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΡΥΔΑΚΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΙΟΥΜΟΥΡΤΖΟΓΛΟΥ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΜΠΟΣ
Το ευχαριστώ του Προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας Ασφενδιού Σεβαστιανού Παρβέρη.
Ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, μηχανήματα έργου ιδιώτη της οικογένειας Μωρέ, η ΠολιτικήΠροστασία του Δήμου Κω και η αστυνομία έσπευσαν στο σημείο.
Με το νέο αυτό εργαλείο ενισχύονται ουσιαστικά οι καθημερινές εργασίες των υπηρεσιών ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου και τεχνικών έργων.
Με βαθιά συγκίνηση και σεβασμό, η Εκκλησία και οι πιστοί αποχαιρέτησαν σήμερα τον Μητροπολίτη Άγκυρας Ιερεμία, ο οποίος εκοιμήθη εν Κυρίω, αφήνοντας πίσω του πολύτιμη πνευματική παρακαταθήκη και αξιομνημόνευτο εκκλησιαστικό έργο.