Στην εισήγηση αναφέρεται ότι: ''υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος συνολικής αναστολής ή πλημμελούς λειτουργίας των υποδομών αυτών (ήδη υπάρχουν τέτοια παραδείγματα που δυστυχώς συνεχώς αυξάνονται, ακόμα και σε πολύ τουριστικές περιοχές) με βάση συνεχείς καταγγελίες που φτάνουν στις υπηρεσίες περιβάλλοντος, υγιεινής και βιομηχανίας΄
Το θέμα αφορά και τον ΧΥΤΑ Κω που λειτουργεί ως Χωματερή καλής ποιότητας μια που όλα τα συστήματα περιβαλλοντικής παρακολούθησης δεν λειτουργούν, οι τεχνικές αρχές λειτουργίας του συστήματος δεν τηρούνται! Κραυγαλέα περίπτωση το γεγονός της καύσης του πρώτου κυττάρου χωρίς να επιβληθούν κυρώσεις και χωρίς να αποκατασταθεί.
Ανησυχεί λοιπόν η περιφέρεια και βάζει το θέμα για συζήτηση όχι για να επιβάλει ελέγχους και ποινές για την κακή λειτουργία των συστημάτων όπως είναι το καθήκον της αν είχε στόχο να υπηρετήσει την ποιοτική λειτουργία αυτών των κοινωνικών υποδομών, αλλά για την:
''ανάληψη πρωτοβουλιών μόνιμης αντιμετώπισης του συγκεκριμένου ζητήματος με προτεραιότητα στην κατ' εξαίρεση έγκριση πρόσληψης μόνιμου προσωπικού (εργατικού και τεχνικού) και της αντιμετώπισης των προβλημάτων που αφορούν τα θέματα ανάθεσης εργολαβιών. Ειδικά σε νησιωτικές, τουριστικές περιοχές και δήμους που λόγω μεγέθους, απαγορεύσεων και οικονομικών αδυναμιών, δεν μπορούν να τα αντιμετωπίσουν ή που λόγω νομοθετικών περιορισμών δεν μπορούν να προσλάβουν το απαραίτητο προσωπικό.''
Από την μια μιλά για συνεργασία για την πρόσληψη προσωπικού για να αυτοανεραιθει στην συνέχεια λέγοντας ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει. Έτσι μένει μόνο η πρόταση της ''για της αντιμετώπισης των προβλημάτων που αφορούν τα θέματα ανάθεσης εργολαβιών''.
Στο τέλος η εισήγηση της περιφερειακής αρχής προτείνει: ''Εναλλακτικά θα μπορούσε να ακολουθηθεί η διαδικασία προγραμματικής σύμβασης μεταξύ όμορων δήμων με τη συμμετοχή και της Περιφέρειας με καθορισμό των όρων πρόσκλησης ενδιαφέροντος για εταιρίες που θα αναλάβουν την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των υποδομών αυτών με τις αντίστοιχες ρήτρες.''
Το αποτέλεσμα είναι σαφές: α) υπάρχει πρόβλημα κακοδιαχείρισης των υποδομών ''ΧΥΤΑ, ΧΑΔΑ, ΒΙΟΚΑ, Αφαλατώσεων'' και β) η πρόταση της περιφέρειας είναι: ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ!!!
Όλα πλέον κινούνται στο ρυθμό της νέας πολιτικής ανακάλυψης! Οι δήμοι απέτυχαν στην διαχείριση και η περιφέρεια απέτυχε στον έλεγχο και στην εφαρμογή του υπάρχοντος περιφερειακού σχεδιασμού. Η αποτυχία της πολιτικής του τοπικού και περιφερειακού προσωπικού αντί να οδηγήσει σε αυτοκριτική και σε προσπάθεια ανασυγκρότησης και εκσυγχρονισμού της διαχείρισης προωθούν την λύση της ιδιωτικοποίησης! Ωραία! Μόνο που ιδιωτικοποίηση θα σημάνει άμεσα πρόσθετη κοινωνική επιβάρυνση στους ήδη φτωχούς εργαζόμενους των νησιών μας! Κανένας ιδιώτης δεν θα διαχειρίζεται το σύστημα κάτω του κόστους! Ο ιδιώτης εξ άλλου θα είναι υπόλογος στους μηχανισμούς ελεγχου και θα τηρεί κάποιες αρχές που ανεβάζουν το κόστος! Οι δήμοι και η περιφέρεια είχαν ΑΣΥΛΙΑ γιατί οι ελεκτικοι μηχανισμοί αχρηστεύτηκαν γιατί ελέγχονται από τους ίδιους για πελατειακούς λόγους!
Η φιλολαϊκή λύση θα ήταν:δημοτική διαχείριση με αυστηρή τήρηση των κανονισμών και ανακοστολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών με κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια ώστε να επιβαρύνονται οι μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις (με κραυγαλέα πολλαπλάσιες επιφάνειες κτηρίων από τις δηλωμένες) και όχι να επιδοτούν τα νοικοκυριά τις μεγάλες επιχειρήσεις πληρώνοντας ακριβά δημοτικά τέλη όπως γίνεται μέχρι και σήμερα!!!
Για την Σ.Ε. Νίκος Μυλωνάς
ΘΕΜΑ 4 ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ 25-5-2013
(ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΑΔΑ, ΧΥΤΑ ΚΑΙ ΒΙΟΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Ερμούπολη, 19/05/2013
ΠΡΟΣ:
κα. Πρόεδρο και μέλη Περιφερειακού Συμβουλίου
Γραμματεία Συλλογικών Οργάνων
ΘΕΜΑ:. Λήψη μέτρων για τη προστασία της Δημόσιας υγείας από τη λειτουργία των ΧΥΤΑ, ΧΑΔΑ, ΒΙΟΚΑ, Αφαλατώσεων.
Όπως γνωρίζετε η χώρα μας βρίσκεται έστω και με μεγάλη καθυστέρηση στο στάδιο της συμμόρφωσης σχετικά με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία που διέπει τα θέματα ασφαλούς διαχείρισης των στερεών απορριμμάτων και υγρών αποβλήτων. Σημαντικός αριθμός αντίστοιχων υποδομών έχει ήδη κατασκευαστεί και λειτουργεί με Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς πόρους, παλαιοί χώροι ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων έχουν κλείσει και έχουν ήδη αποκατασταθεί ή βρίσκονται στο στάδιο αποκατάστασης, προγράμματα ανακύκλωσης έχουν παράλληλα οργανωθεί, ενώ ακόμα και εναλλακτικές μέθοδοι διαχείρισης υγρών αποβλήτων με έμφαση τη καινοτομία επιλέχθηκαν σε διάφορες περιοχές της χώρας για την προστασία της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και της εξοικονόμησης πρωτογενών πόρων και οικονομίας κλίμακας.
Την ίδια όμως στιγμή που έγινε και συνεχίζεται όλη αυτή η μεγάλη συλλογική και δύσκολη προσπάθεια για τη δημιουργία όλου αυτού του δικτύου υποδομών ακόμα και σε απομακρυσμένες, μειονεκτικές και μικρές νησιωτικές περιοχές παρατηρείται δυστυχώς το φαινόμενο της δυσκολίας ή αδυναμίας λειτουργίας τους ως συνέπεια απουσίας του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού (εργατικού ή τεχνικού) κυρίως λόγω της αδυναμίας πρόσληψης ή έλλειψης χρημάτων των ταμείων των δήμων για εξωτερική ανάθεση του έργου, άμεση συνάρτηση της οικονομικής κρίσης.
Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι με βάση τα ανωτέρω δεδομένα υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος συνολικής αναστολής ή πλημμελούς λειτουργίας των υποδομών αυτών (ήδη υπάρχουν τέτοια παραδείγματα που δυστυχώς συνεχώς αυξάνονται, ακόμα και σε πολύ τουριστικές περιοχές) με επιπτώσεις σε διάφορους τομείς και επίπεδα. Συγκεριμένα μία τέτοια κατάλληξη, η οποία δεν είναι πολύ μακρυά με βάση τις συνεχείς οχλήσεις της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου από τους Δημάρχους ή με βάση τις συνεχείς καταγγελίες που φτάνουν στις υπηρεσίες περιβάλλοντος, υγιεινής και βιομηχανίας, θα είχε ως αποτέλεσμα, ειδικά για τα νησιά μας:
την δημιουργία άμεσου κινδύνου για την δημόσια υγεία κατοίκων και επισκεπτών με βάση και τη σχετική εθνική νομοθεσία (Αναγκαστικός Ν. 2520/40, Υγιεινομικός Κανονισμός ΦΕΚ 275/Β/10-12-38) και την Ευρωπαϊκή.
Την καταστροφή και εγκατάλειψη υποδομών για τις οποίες διατέθηκαν υψηλά ποσά ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων με κίνδυνο περαιτέρω απαξίωσης της ικανότητας και αποτελεσματικότητας του κρατικού τομέα, στα μάτια του έλληνα και ευρωπαίου πολίτη αλλά και των ευρωπαϊκών θεσμών και χρηματοδοτικών ταμείων της ΕΕ.
Τον άμεσο κίνδυνο για καταδίκη και επιβολή υψηλών προστίμων (ήδη σε επίπεδο διαχείρισης των απορριμμάτων εκρεμμεί η έναρξη καταβολής πολύ υψηλών προστίμων ανά ενεργό ΧΑΔΑ) στη χώρα μας για μη συμμόρφωση με την σχετική Ευρωπαϊκή νομοθεσία και απαίτηση επιστροφής των χρημάτων που διατέθηκαν από τους Ευρωπαϊκούς πόρους με περαιτέρω επιδείνωση των οικονομικών της χώρας και μεταφοράς τους κόστους και πάλι στους πολίτες.
Τη περαιτέρω διεθνή δυσφήμιση και απομόνωση της χώρας με ανυπολόγιστες επιπτώσεις για τον τουρισμό και την οικονομία μας, ειδικά για τις νησιωτικές μας περιοχές.
Με βάση τα ανωτέρω θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών μόνιμης αντιμετώπισης του συγκεκριμένου ζητήματος με προτεραιότητα στην κατ' εξαίρεση έγκριση πρόσληψης μόνιμου προσωπικού (εργατικού και τεχνικού) και της αντιμετώπισης των προβλημάτων που αφορούν τα θέματα ανάθεσης εργολαβιών. Ειδικά σε νησιωτικές, τουριστικές περιοχές και δήμους που λόγω μεγέθους, απαγορεύσεων και οικονομικών αδυναμιών, δεν μπορούν να τα αντιμετωπίσουν ή που λόγω νομοθετικών περιορισμών δεν μπορούν να προσλάβουν το απαραίτητο προσωπικό.
Θεωρούμε ότι η πρόσληψη εποχικού προσωπικού για τη λειτουργία των υποδομών αυτών και γενικά για την αποτελεσματική διαχείριση των υγρών και στερεών αποβλήτων δεν λύνει το πρόβλημα με βάση και τις καθυστερήσεις στην πρόσληψη του, που δημιουργεί το υπάρχον δημοσιο-νομικό πλαίσιο αλλά και την εναλλαγή προσώπων/ έτος που καλούνται να εκπαιδευτούν εξ αρχής.
Θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι ιδιαίτερως κρίσιμο και αντίστοιχο της κατ' εξαίρεση δυνατότητας προσλήψεων στα νοσηλευτικά ιδρύματα (στα πλαίσια της ανάγκης κάλυψης των αναγκών εύρυθμης λειτουργίας τους και της δημόσιας υγείας), είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Εναλλακτικά θα μπορούσε να ακολουθηθεί η διαδικασία προγραμματικής σύμβασης μεταξύ όμορων δήμων με τη συμμετοχή και της Περιφέρειας με καθορισμό των όρων πρόσκλησης ενδιαφέροντος για εταιρίες που θα αναλάβουν την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των υποδομών αυτών με τις αντίστοιχες ρήτρες.
Ήδη για το συγκεκριμένο θέμα έχει σταλεί σχετική επιστολή ως Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη από την 15-5-2012 με αρ. Πρωτ. 45468/991 προς το Υπουργείου Οικονομικών, Εσωτερικών και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση χωρίς όμως μέχρι σήμερα καμία εξέλιξη. Μία απόφαση από το Περιφερειακό Συμβούλιο και ανάληψη δράσεων σε συνεργασία με την ΕΝΠΕ κρίνεται επιτακτική.
Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν. ΠΟΥΣΣΑΙΟΣ
Η συγχαρητήρια επιστολή της κυρίας Διονύσιας Γιαννούλη.
Ο γάμος της Ντιάνα Κούλουθρος και του Eυστάθιου Μαυροκορδάτου έγραψε ιστορία στην Κω – Ένα υπερθέαμα στο Ammos Beach Bar.
Ο Ιπποκράτης επέστρεψε μετά από δέκα χρόνια.
Την ημερίδα παρακολούθησαν -6- διαπραγματευτές των Διευθύνσεων Αστυνομίας Κυκλάδων, Α’ και Β’ Δωδεκανήσου, καθώς και -2- Αξιωματικοί Ψυχολόγοι, υπό τον συντονισμό εκπαιδευτή Αξιωματικού της Διεύθυνσης Δίωξης Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αττικής