Ο Νίκος Μυλωνάς για την απεργία των οδηγών τουριστικών λεωφορείων.

Πολιτικη Παρασκευή, 10η Μαΐου 2013
Ο Νίκος Μυλωνάς για την απεργία των οδηγών τουριστικών λεωφορείων.
Συνάντηση εργασίας με το σωματείο οδηγών τουριστικών λεωφορείων:

‘’η ευνοϊκή τελική κατάληξη των διαπραγματεύσεων με την εργοδοσία θα έχει θετικές επιδράσεις στις αμοιβές των εργαζομένων ολοκλήρου του τομέα των τουριστικών υπηρεσιών’’

Α. Μετά από πρόσκληση για ενημέρωση των δημοτικών παρατάξεων από το σωματείο οδηγών τουριστικών λεωφορείων στα πλαίσια του απεργιακού τους αγώνα, μας παρουσίασαν τα αιτήματα τους.

Δεν έχουν άδικο που δεν δέχονται την αντικατάσταση της συλλογικής σύμβασης εργασίας με ατομικές συμβάσεις! Δεν έχουν άδικο που αρνούνται να δεχτούν μείωση των μηνιαίων αμοιβών τους από τα περίπου 1200 ευρώ (δεν έχουν 8ωρη αλλά 12ωρη εργασία) στα 580 ή στα 750 ευρώ που η εργοδοσία τους προτείνει.

Από την συζήτηση μας φάνηκε ότι το σωματείο και τα μέλη του παρά το ότι νιώθουν την ισχυρή πίεση για υποχώρηση και την υπονόμευση τους από την καλλιέργεια απόψεων ότι πρόκειται για ‘’συντεχνία’’, ότι ‘’θα τινάξουν στον αέρα τον τουρισμό’’, ότι είναι ‘’ρετιρέ και υψηλά αμειβόμενοι’’ και ‘’προνομιούχοι’’, φαίνονται αποφασισμένοι να αγωνιστούν για αξιοπρεπείς συλλογικές αμοιβές.

Στο ερώτημα μας εάν έχουν καταθέσει εναλλακτική συμβιβαστική πρόταση για να αποκρούσουν τα περί ‘αδιαλαξίας’’ και να δείξουν ότι συμβαδίζουν με την γενικότερη κατάσταση εσωτερικής υποτίμησης της εργασίας, είπαν ότι οι αμοιβές τους είναι παγωμένες για 3 χρόνια τώρα και ότι πρότειναν μείωση 15% από την προηγούμενη συλλογική τους σύμβαση, χωρίς να γίνει αποδεκτή.

Β. Ο τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία και έχει ανάγκη προσφοράς υπηρεσιών υψηλού επιπέδου για να μπορέσει να προοδεύσει. Όμως οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες απαιτούν πρώτα από όλα καλά εκπαιδευμένο προσωπικό. Και ένα τέτοιο προσωπικό πρέπει να απαρτίζεται από έμπειρα επαγγελματικά στελέχη που δουλεύουν με καλές συνθήκες εργασίας και κατά το δυνατό καλά αμειβόμενο.

Πρέπει οι τοπικοί παράγοντες του τουρισμού να ξεφύγουν από την οικονομικίστικη αντιμετώπιση του προβλήματος. Δεν είναι οι πενιχρές αμοιβές του προσωπικού το πραγματικό πρόβλημα στον τουρισμό μας και στα εισοδήματα των επιχειρήσεων τους. Και οι ίδιοι καταλαβαίνουν ότι οι εργαζόμενοι δυσκολεύονται περισσότερο από κάθε άλλη φορά να τα βγάλουν πέρα. Τα κέρδη μπορούν να αυξηθούν όχι από την εξαθλίωση των εργαζομένων αλλά με την βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και την αυστηρή κοστολόγηση τους.

Δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε καλό και ασφαλές σέρβις στις μεταφορές του νησιού μας με χαμηλά αμειβόμενους οδηγούς και με ανεξέλεγκτες συνθήκες εργασίες και ωράρια που αποσκοπούν μόνο στην μείωση του κόστους για την βελτίωση της κερδοφορίας της εργοδοσίας.

Γ. Εκφράζουμε την συμπαράσταση μας και πιστεύουμε ότι η ευνοϊκή τελική κατάληξη των διαπραγματεύσεων με την εργοδοσία θα έχει ευνοϊκές επιδράσεις στις αμοιβές των εργαζομένων ολοκλήρου του τομέα των τουριστικών υπηρεσιών. Η πλειοψηφία της κοινωνίας μας κατανοεί τα διακυβεύματα του συγκεκριμένο απεργιακό αγώνα στην συγκεκριμένη στιγμή.

Για την Σ.Ε. Ν. Μυλωνάς

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
31 °C
Τετάρτη, 20 Αυγούστου 2:36ΜΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency