Ψάχνεται το Επιμελητήριο για τον διαγωνισμό των αεροδρομίων

Κοινωνια Δευτέρα, 8η Απριλίου 2013
Ψάχνεται το Επιμελητήριο για τον διαγωνισμό των αεροδρομίων
Το νομικό πλαίσιο που διέπει το διαγωνισμό παραχώρησης των αεροδρομίων της χώρας μελετά το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου ώστε να αποφασίσει αν θα μπορέσει τελικά να συμμετάσχει σε κάποια κοινοπραξία που θα τα διεκδικήσει.

Μετά τη δημοσιοποίηση της προκήρυξης από το ΤΑΙΠΕΔ, επικρατεί έντονη κινητικότητα τόσο στο επιμελητήριο όσο και σε άλλους φορείς της περιοχής μας οι οποίοι εξακολουθούν να ενδιαφέρονται αν και επιθυμούν να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας το ΕΒΕΔ. Εντούτοις ο προβληματισμός που υπάρχει είναι μεγάλος καθώς οι όροι είναι αποτρεπτικοί για τους τοπικούς φορείς που αντικειμενικά δεν μπορούν να συμμετάσχουν και ως εκ τούτου ως μόνη λύση προβάλλει η συμμετοχή σε κάποια κοινοπραξία.

Επιθυμία βέβαια όλων είναι η συμμετοχή αυτή να αφορά κάποιον Ελληνικό όμιλο, ή ένα Ελληνικό σχήμα για ευνόητους λόγους ενώ το γεγονός ότι ήδη υπάρχει εκφρασμένο ενδιαφέρον από έναν τέτοιο όμιλο, καθιστά τα πράγματα πιο εύκολα αρκεί η επιθυμία να μπορεί να γίνει πράξη.

Όπως επεσήμανε προχτές η «Ρ» οι όροι σύμφωνα με τους οποίους θα πρέπει να υπάρχει ανάλογη εμπειρία και μάλιστα πρόσφατη από τον ενδιαφερόμενο στη διαχείριση αεροδρομίων ανάλογης εμβέλειας, αλλά και η διάθεση κεφαλαίου ύψους τουλάχιστον 150 εκατομ ευρώ στενεύουν τα περιθώρια, αφού αποτρέπουν από οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχήμα σε τοπικό επίπεδο να συμμετάσχει.

Μάλιστα θα πρέπει να επισημανθεί ότι σήμερα δεν υπάρχει τράπεζα που να μπορεί να εκδώσει εγγυητική αυτού του ύψους, βάζοντας εκτός παιχνιδιού όσους θα έβλεπαν με καλό μάτι μία τέτοια συμμετοχή.

«Αυτό το περιμέναμε» δήλωσε χτες στη «Ρ» ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Πάππου, επιβεβαιώνοντας την κατάσταση αλλά διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι οι προσπάθειες θα συνεχιστούν μέχρι τέλους. Πάντως όπως εκτιμά το επιμελητήριο θα ξέρει αν θα συμμετάσχει στη διαδικασία σε περίπου 15 μέρες ενώ ερωτηθείς ο κ. Πάππου για το αν θα προλάβουμε το χρονικό περιθώριο μέχρι τις 17 Μαΐου, σε περίπτωση που βρεθεί λύση, απάντησε «αν υπάρχει καλή θέληση τότε θα προλάβουμε».

Όπως τόνισε τόσο το επιμελητήριο όσο και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι φορείς θα επιθυμούσαν να συμμετάσχουν σε ένα υγιές σχήμα που θα συμβάλει στην αναπτυξιακή πορεία για την περιοχή μας, καθώς ο τουρισμός τον οποίο εξυπηρετούν κυρίως τα αεροδρόμια των νησιών είναι αυτός που τα στηρίζει.

«Δεν επιθυμούμε να περάσουν τα αεροδρόμιά μας σε κάποιον καιροσκόπο» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι ο νησιωτικός χαρακτήρας της περιοχής επιβάλλει την εφαρμογή και κοινωνικής πολιτικής από πλευράς των μισθωτών.

Όπως είναι γνωστό οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν περιθώριο μέχρι τις 17 Μαΐου να δηλώσουν ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό που αφορά την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Σύμφωνα με την προκήρυξη βγαίνουν στο σφυρί 37 από τα 39 αεροδρόμια της περιφέρειας, ενώ ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη φάση όλοι οι υποψήφιοι θα καταθέσουν σχετικές δηλώσεις ενδιαφέροντος τις οποίες θα εξετάσει η διοίκηση του ταμείου, κάνοντας επιλογή εκείνων που θα περάσουν στη δεύτερη φάση.
Όσον αφορά τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της περιοχής μας αυτά εντάσσονται στη δεύτερη ομάδα όπως είχε ήδη προαναγγελθεί.

Πιο συγκεκριμένα θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα αεροδρόμια «Διαγόρας» της Ρόδου και «Ιπποκράτης» της Κω, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ έχει σύμφωνα με την προκήρυξη το δικαίωμα να εντάξει στην ομάδα και επιπλέον τρία από τα τέσσερα εναπομείναντα αεροδρόμια μεταξύ των οποίων και αυτό της Καρπάθου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραχώρηση θα αφορά διάστημα 30 ετών με δυνατότητα παράτασης της μίσθωσης κατά επιπλέον 10 χρόνια, η οποία θα προβλέπει τη λειτουργία και συντήρηση των αεροδρομίων.
Η ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω , Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης , Σκιάθου και Σάμου.

Ο κύριος στόχος, τον οποίο επιθυμεί να πετύχει το Ταμείο είναι η μεγιστοποίηση των οικονομικών παροχών (προκαταβλητέων και διαρκών) που θα καταβληθούν από τον φορέα στον οποίο θα ανατεθεί η Παραχώρηση. Επίσης, η παραχώρηση θα συμβάλλει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα Αεροδρόμια προς όφελος των τελικών χρηστών.

Τα 39 αεροδρόμια της Ελληνικής Δημοκρατίας είναι δημόσιας χρήσης και εξυπηρετούν εμπορικές αεροπορικές μεταφορές. Το 2011 τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρέτησαν περίπου 39 εκατομμύρια επιβάτες. Τα αεροδρόμια της Αθήνας και του Ηρακλείου εξυπηρέτησαν περίπου 14,45 και 5,25 εκατομμύρια επιβάτες αντίστοιχα.

Γράφει : Pοδούλα Λουλουδάκη
rodiaki.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Ο σύνδεσμος αντιγράφηκε!
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
20250621_192851_copy_1600x1200.jpg
Γάμος υπερθέαμα στο Ammos Beach Bar στην Κω

Ο γάμος της Ντιάνα Κούλουθρος και του Eυστάθιου Μαυροκορδάτου έγραψε ιστορία στην Κω – Ένα υπερθέαμα στο Ammos Beach Bar.

stighmiotipo-othonis-2025-06-21-163039.png
Με επιτυχία υλοποιήθηκε εκπαιδευτική ημερίδα των διαπραγματευτών της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου

Την ημερίδα παρακολούθησαν -6- διαπραγματευτές των Διευθύνσεων Αστυνομίας Κυκλάδων, Α’ και Β’ Δωδεκανήσου, καθώς και -2- Αξιωματικοί Ψυχολόγοι, υπό τον συντονισμό εκπαιδευτή Αξιωματικού της Διεύθυνσης Δίωξης Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αττικής

ΑΓΓΕΛΙΕΣ & ADVERTORIALS
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
24 °C
Δευτέρα, 23 Ιουνίου 9:20ΠΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency