Η ζώνη και το κράνος σώζουν ζωές.Δείτε το βίντεο

Κοινωνια Πέμπτη, 13η Δεκεμβρίου 2012
Η ζώνη και το κράνος σώζουν ζωές.Δείτε το βίντεο

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ ΚΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΗ ΚΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Δύο στους δέκα θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας θα μπορούσα να αποφευχθούν, εάν όλοι ανεξαιρέτως οι επιβαίνοντες σε αυτοκίνητα και μηχανάκια φορούσαν ζώνη ασφαλείας και κράνος, αναφέρει το Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων (ΚΕΠΑ).

Η μείωση αυτή σημαίνει ότι 500 Έλληνες θα γλίτωναν κάθε χρόνο τη ζωή τους, ενώ πολύ περισσότεροι θα γλίτωναν μήνες ολόκληρους εγχειρήσεων και θεραπειών στα νοσοκομεία.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, κάθε χρόνο περίπου 30.000 Έλληνες τραυματίζονται σε τροχαία ατυχήματα, με τους 1.800 από αυτούς να χάνουν τελικά τη ζωή τους.

Οι 600 από τους νεκρούς είναι παιδιά και νέοι, ενώ το 60% των θυμάτων είναι οδηγοί, το 22% επιβάτες και το 18% πεζοί.

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου από τραυματισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και κύρια αιτία νοσηρότητας και αναπηρίας, ιδιαιτέρως σε άτομα νεαρής ηλικίας (μέχρι 35 ετών).

Έρευνες έχουν δείξει ότι σε περίπτωση σύγκρουσης, ένας επιβάτης βάρους 70 kg που κάθεται στο πίσω κάθισμα, ωθείται προς τα εμπρός με την τέτοια ορμή που αποκτά βάρος 3 τόνων, λόγω των δυνάμεων που αναπτύσσονται κατά τη φάση της επιβράδυνσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη σύνθλιψη των επιβατών, που κάθονται στα μπροστινά καθίσματα.

Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι τα δύο τρίτα των τραυματισμών και των θανάτων των παιδιών θα αποφεύγονταν εάν κάθονταν στα κατάλληλα για το ύψος και το βάρος του καθισματάκια, καθώς και ότι δεκάδες τροχαία θα αποφεύγονταν εάν οι οδηγοί δεν είχαν πιει αλκοόλ πριν πιάσουν τιμόνι στα χέρια τους.

Για όλους αυτούς τους λόγους:

• Να χρησιμοποιείτε ζώνη ακόμη και για μικρές αποστάσεις και μικρές ταχύτητες, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία γίνονται σε απόσταση μικρότερη των 50 χιλιομέτρων από το σπίτι και με ταχύτητες μικρότερες των 65 χιλιομέτρων την ώρα.

• Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου με αερόσακο δεν θα πρέπει να αποτρέπει τη χρήση ζώνης, καθώς το άνοιγμα του αερόσακου σε περίπτωση σύγκρουσης μπορεί να είναι θανατηφόρο, εάν ο οδηγός/επιβάτης δεν φοράει ζώνη ασφαλείας.

• Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων θα πρέπει να φορούν πάντα ζώνη ασφαλείας.

• Τα παιδιά να κάθονται πάντα σε καθισματάκι κατάλληλο για την ηλικία, το βάρος και το ύψος του – και πάντοτε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

• Ο οδηγός δεν πρέπει να έχει πιει ούτε σταγόνα αλκοόλ πριν πιάσει το τιμόνι στα χέρια του.

• Οι οδηγοί και οι επιβάτες κάθε είδους μοτοσικλετών να φορούν πάντοτε κράνος.

πηγή ΑΝΑ-ΜΠΑ

VIDEO
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
aade-1280x591.jpg
Τέλος εποχής για το ΣΔΟΕ - Ενσωματώνεται στην ΑΑΔΕ, τι θα γίνει με το προσωπικό

Τέλος εποχής για το σώμα που δημιουργήθηκε το 1997 - Ο χαρακτηρισμός «ράμπο» και τα προβλήματα που οδήγησαν στην απόφαση για την κατάργησή του - Τι θα γίνει με το προσωπικό και τις υποθέσεις του.

stighmiotipo-othonis-2025-06-21-081115.png
Σεισμική δόνηση μεγέθους 3.5 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ μεταξύ Κω και Bodrum

Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται 10,2 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Κω.

astynomia.jpg
Απίστευτο περιστατικό στην Κανάρη - Μεθυσμένος οδηγός μπήκε αντίθετα στο ρεύμα

Είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, υπερβαίνοντας κατά πολύ το επιτρεπόμενο όριο. Δεν διέθετε δίπλωμα οδήγησης, ενώ βρισκόταν και παράνομα στην χώρα μας, καθώς στερούνταν νόμιμων ταξιδιωτικών εγγράφων.

ΑΓΓΕΛΙΕΣ & ADVERTORIALS
15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΩ
30 °C
Σάββατο, 21 Ιουνίου 4:09ΜΜ
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή κειμένου ή φωτογραφιών χωρίς άδεια.
Made by Reach Web Agency